Gå til innhold

Hva er min to år gamle HP Elitebook 8740w verdt?


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å selge min HP Elitebook 8740w, og lurer på hva den er verdt.

 

Kjøpsdato: 16. desember 2010

Originalpris: 21.183,-

Garanti: Til 16. desember 2013

 

CPU: Intel i7 M620

RAM: 4 GB

HD: Crucial m4 SSD 2,5" 256GB SATA 6 Gb/s (SATA3.0) (Skiftet selv, denne fulgte ikke med maskinen)

GPU: Nvidia Quadro FX 2800M

Skjerm: 17" 1920x1200

Porter: DisplayPort, VGA, USB 2.0, USB 3.0, Firewire, eSATA, minijack inn/ut

 

Software: Windows 7

 

Maskinen er i god stand.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den blir nok vanskelig å selge til en akseptabel pris. Med mindre du finner noen som har bruk for akkuratt en slik maskin (quadro kort eller firewire osv).

 

Skjermkortet er svakere enn dagens GT640M spillmessig. Maskiner med GT640M fås fra ca 5000,- nye.

Din maskin har en 17" skjerm med god oppløsning, sjekket litt og da kan man ganske enkelt sammenligne med denne:

 

http://www.prisjakt....t.php?p=1736756 Til en pris på 6999,- får man en maskin som for folk flest er bedre enn den du selger med unntak av ad du har installert en SSD. En SSD rundt 250Gb fås til ca 1500,- så da er man på ca 8500,- for en NY maskin som yter bedre på alle områder stort sett.

 

Så kan man trekke fra rundt 30% for hvert år maskinen er gammel i forhold til tilsvarende nypris i dag. 8500,- - 30% -30% = 4165,- hvis man sier den er to år gammel.

 

Og jeg tipper maskinen har ganske kort batteritid, så jeg tipper du vil slite med å få så mye for den.

Realistisk sett 3000,- til 4000,- med mindre du finner noen som har bruk for firewire eller quadro GPU'en til CAD programmer osv.

 

Markedet for denne typen bærbarmaskiner er lite, så selv til denne prisen kan det være vanskelig å få solgt den.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...