Gå til innhold

Hei! har tenkt å oppgradere pcen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!, jeg har skrevet et annet innlegg men tenker å bytte på litt. Jeg har en Acer Aspire M5800. med Intel® Core™2 Quad processor og GT 230 og 500W power supply. Jeg har tenkt å replace grafikk kortet med AMD Radeon HD 7970 går det? har denne pcen PCI 16x? 500W tåler akkuratt 7970 kan alt det fungere? tusen takk :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok ikke noe forskjell. Ikke uvanlig at samme PC shippes med litt forskjellig configs. Ofre da mer eller mindre RAM og HDD.

Det store problemet med å oppdatere slike kasser er at man ofte støter på problemer. Enten er ikke kabinettet stort nok/tilpasset high end GPU, strømforsyninga kan mangle 6/8-pin PCi kabler selv om de er på 500W+, kabinettet klarer ikke å levere kjøling nok, eller at det er flaskehalser andre steder i HW.

Bare det å gå opp til feks et GTX 650ti Boost vil være et ekstremt ytelseshopp for denne maskinen.

Skrevet

Som nevt så tror jeg ikke at å kjøpe ett 7970 eller 670 vil være tingen for den maskinen.

Cpuen begynner og dra på årene, så annbefaler deg å bytte hele tingen, evnt spare penger på å ikke kjøpe ett high end skjermkort og heller invistere i ett 7870/660

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...