Gå til innhold

DayZ Problemer


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg kjøpte Arma 2 Combined Operation for en stund tilbake for å kunne spille DayZ moden. Jeg fikk beskjed fra en kompis som selv eier spillet og spiller aktivt på DayZ at jeg burde installere Six Launcher for å kunne kjøre DayZ, noe jeg gjorde. Men har noen problemer med dette.

 

Jeg sliter voldsomt med å finne servere som jeg kan joine. Noen som vet hvordan jeg kan fikse dette. Husker at jeg måtte skrive inn noe i Filter for å kunne finne serverne jeg kunne spille på, men husker ikke lengre hva slags tall jeg skrev inn.

 

Et annet problem er at når jeg kom inn på en server så hadde jeg mistet alt jeg hadde og spawnet på en helt tilfeldig plass. Er det noen som vet hvordan dette kan fikses?

 

Og hvis dere også kan komme med en bra server med en del folk på hele tiden som dere kan anbefale som jeg kan joine, hadde det vært supert :)

 

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åpenbart, kanskje dumt svar, MEN: Du må hvertfall patche spillet/moden til siste fungerende versjon fra den offisielle siden. Ofte manuelt.

 

Eller så er det brannmur/internett tilkob som blokkerer spillet fra å "REFRESHE" servere. Altså å få kontakt med Gameservers/masterservers.

 

Håper det hjelper litt.

Lenke til kommentar

Du startet vel begge Arma II spillene før du innstallerte DayZ?

Er litt usikker på det, tror jeg kanskje bare startet det ene. Går det ann å avinstallere DayZ eller fjerne den på en eller annen måte for å starte begge spillene igjen bare for å være sikker? Men jeg har spilt DayZ på Six Launcher hvor jeg har startet på samme plass som jeg var på en annen server med de samme tingene, men det var bare et engangstilfelle.

 

Åpenbart, kanskje dumt svar, MEN: Du må hvertfall patche spillet/moden til siste fungerende versjon fra den offisielle siden. Ofte manuelt.

 

Eller så er det brannmur/internett tilkob som blokkerer spillet fra å "REFRESHE" servere. Altså å få kontakt med Gameservers/masterservers.

 

Håper det hjelper litt.

Oppdaterte nylig Six Launcher, må jeg oppdatere noe mer? Hvordan finner jeg ut om det er brannmuren eller internett tilkoblingen som blokkerer spillet fra a refreshe?

Lenke til kommentar

Er litt usikker på det, tror jeg kanskje bare startet det ene. Går det ann å avinstallere DayZ eller fjerne den på en eller annen måte for å starte begge spillene igjen bare for å være sikker? Men jeg har spilt DayZ på Six Launcher hvor jeg har startet på samme plass som jeg var på en annen server med de samme tingene, men det var bare et engangstilfelle.

 

 

Oppdaterte nylig Six Launcher, må jeg oppdatere noe mer? Hvordan finner jeg ut om det er brannmuren eller internett tilkoblingen som blokkerer spillet fra a refreshe?

 

 

Det du må gjøre er å åpne ARMA II, 2 eller hva enn du har. Oppe til høyre eller i selve spillet ( nede ) hvertfall et sted på skjermen står det "VERSJONEN" din av spillet. Sjekk ARMA 2 sin offisiele side eller dayz modden sin side og sjekk at du har SISTE VERSJON, er du usikker laster du bare ned versjoner til du finner den som passer.

 

Gå til kontroll panel, windows brannmur og legg til programmet i brannmuren. har du norton eller andre antivirus programmer kan du forsøke å slå de AV. Og se om serverene "refresher" (oppdaterer seg) gjør dem det, har du funnet problemet.

 

Eller du kan legge spillet inn i antiviruset ditt og gi det tilkoblings priviliger. Det er nesten 80% av gangen antivirus/brannmurer som sperrer spill uten at du tenker over det. Eller så er det "VERSJONEN" din som er gammel og serverene kjører de siste nye versjonene av spillet til enhver tid. Og dermed får du ingen opp :)

Lenke til kommentar

Nå sitter jeg på et kontor, men du kan prøve og filtrere bort allt som heter feil versjon, server tom, ping over så så mye, og prøve en server hvor det ikke står "private hive" eller som er forandret fra orginale (da beskrives den som regel som +xx vehicles osv). (i begynnelsen var alle servere på samme hive og umodifisert, nå tror jeg det er en masse modda dayz servere ute og går.)

 

Evt du kan se på denne siden og gå igjennom det skritt for skritt.

 

http://www.dayzwiki.com/wiki/How_to_install_DayZ

Endret av Proctoron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...