Gå til innhold

Hvordan foregår lyddesign i moderne spill, teknisk?


Anbefalte innlegg

Det har blitt en økende trend de siste årene med "5.1-headset", noe som i utgangspunktet ikke framstår som særlig nødvendig mtp på at hodetelefoner fint kan modellere surround ved hjelp av HRTF (head releated transfer functions). Så spørsmålet mitt er, i moderne spill, hvordan ordnes ting som romklang, surround osv på ett teknisk nivå? Jo mere teknisk jo bedre. Er det forskjell på lyden om det senedes til speaker eller hodetelefon?

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...