Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kan man oppdage kreft når man tar vanlig blodprøve ?


Anbefalte innlegg

hvilken type kreft kan man oppdage ?

 

tror jeg har testikkelkreft, men sist når jeg var hos legen for ca 2mnd siden så tok han både urin og blodprøve men fant ikke noe.

 

er det mulig at jeg har det men de fant det ikke ???????????

 

søkt litt rundt på nettet, og fant ut at noen av de symptomene har jeg.

b.l.a pluttselig smerte i ryggen og 'klemme' smerte i den ene testikkelen.

 

Anonym poster: 0650ede16906dc695bd6903223e71862

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det eneste jeg finner angående bruk av blodprøve til diagnosering av testikkelkreft er at noen krefttyper øker produksjonen av proteiner, og at dette kan vises ved en blodprøve. Men så er det også veldig mye annet som også fører til økt proteinproduksjon.

 

Var det dette du spesifikt var hos legen for å teste deg for?

Lenke til kommentar

Det eneste jeg finner angående bruk av blodprøve til diagnosering av testikkelkreft er at noen krefttyper øker produksjonen av proteiner, og at dette kan vises ved en blodprøve. Men så er det også veldig mye annet som også fører til økt proteinproduksjon.

 

Var det dette du spesifikt var hos legen for å teste deg for?

 

 

Nei. Jeg var angående no korsrygg smerter, så nevnte jeg også at jeg må på do ofte om natta og da måtte jeg ta urinprøve og blodprøve.

Lenke til kommentar

hvilken type kreft kan man oppdage ?

 

tror jeg har testikkelkreft, men sist når jeg var hos legen for ca 2mnd siden så tok han både urin og blodprøve men fant ikke noe.

 

er det mulig at jeg har det men de fant det ikke ???????????

 

søkt litt rundt på nettet, og fant ut at noen av de symptomene har jeg.

b.l.a pluttselig smerte i ryggen og 'klemme' smerte i den ene testikkelen.

 

Anonym poster: 0650ede16906dc695bd6903223e71862

Rygg- og testikkelsmerter er ganske vanlige plager, og testikkelkreft er en veldig sjelden årsak. Blod- og urinprøver som tas i forbindelse med ryggsmerter og hyppig vannlating vil vanligvis verken påvise eller utelukke kreft. Bestill en ny time hos legen din, og fortell hva du bekymrer deg for!

 

Mvh Jultomten :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rygg- og testikkelsmerter er ganske vanlige plager, og testikkelkreft er en veldig sjelden årsak. Blod- og urinprøver som tas i forbindelse med ryggsmerter og hyppig vannlating vil vanligvis verken påvise eller utelukke kreft. Bestill en ny time hos legen din, og fortell hva du bekymrer deg for!

 

Mvh Jultomten :)

 

 

Jeg bestilte time idag, men legen har ferie og timen min er akkurat om 16DAGER! altså 10.04!!!! Kan det vente så lenge????

 

Bare tanken på at jeg har testikkelkreft piner meg mentalt!

 

sjekk på sykehuset,opperasjon, gå rundt med en testikkel osv.....dette takler jeg veldig dårlig!!

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg bestilte time idag, men legen har ferie og timen min er akkurat om 16DAGER! altså 10.04!!!! Kan det vente så lenge????

 

Bare tanken på at jeg har testikkelkreft piner meg mentalt!

 

sjekk på sykehuset,opperasjon, gå rundt med en testikkel osv.....dette takler jeg veldig dårlig!!

 

Det må bli din vurdering. Føler du at du ikke kan vente 16 dager, bør du dra på legevakten, eller til et privat legekontor. Ofte har også legekontorene andre leger som tar pasientene til de legene som er på ferie.

 

Oppriktig,, er du bekymret så oppsøk lege gjennom en av disse alternativene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...