Gå til innhold

Cutting samtidig som muskelbygging


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har fortsatt et halvt år igjen med nybegynnerfordeler.

Du får 20% boost første året mot 2-3% pr år deretter.

Ville ha lagt meg på 36kcal pr kg så vil du øke massen og senke fettprosenten noen mnd til.

 

Skal du bli helt rippa til sommeren , selv om det ikke er noe å vise frem må du ned i 21kcal kr pg og da kan man egentlig glemme å bygge noe.

Lenke til kommentar

Den eneste måten å beholde muskelmasse på samtidig som du går ned i fett er å gå på bol sammen med f.eks. clenbuterol.. men selv ikke på bol vil du øke i muskelmasse i mens du er i et kalorisk underskudd.

 

Så nei, du kan ikke gå opp i muskler og samtidig ned i fett. deffing (katabolt) og bulking (anabolt) er motsatt av hverandre.

 

Målet burde da være å gå ned i fett% og beholde mest mulig muskler på veien. Da kjører du jo selvfølgelig høyt proteininntakk, mye sunt fett, og mindre karbs.

 

De fleste, (meg selv inkl.) liker å bulke over vinteren og starte på deff etter påske for å få strandgud-kroppen til sommer.

 

Du har fortsatt et halvt år igjen med nybegynnerfordeler.

Du får 20% boost første året mot 2-3% pr år deretter.

 

Akkurat her ligger det mye klok treningsvisdom..

Endret av Skyggedans
Lenke til kommentar

Personlig så har jeg planer om å begynne å bulke etter at jeg har tatt av meg litt mer. Grunnen til dette er at jeg ikke vil trenge å trene så mye cardio for å være lean. Noen fordeler med å ta av seg litt er også det at du vil lettere se effekten av at du legger på deg ekstra muskelmasse.

Lenke til kommentar

Fordelen med å være enten feit, eller veldig bulka når før man skal deffe er at både ekstremt overvektige folk, og veldige bulka folk med litt fett% har mer muskler på kroppen. Mer muskler -> Høyere metabolisme. Så deffinga blir sånn sett lettere etter en bulk.

 

Og når du da som enten veldig overvektig (daglig kalorioverskudd i flere år bygger muskler) vil se faktisk veldig godt trent ut så fort litt fett er fjernet. For musklene er der allerede. Om du er rimelig tynn med litt valpefett så vil du bare se ut som et levende skjelett..

 

Men sålenge du setter deg en plan, gjerne med tidsrammer og oppnåelige mål så høres det bra ut.

Endret av Skyggedans
Lenke til kommentar

Det samme som å bygge en vegg uten å legge til vekt.

Du kan bygge så deffe ned til samme vekt.

 

alternativet er å spise ca 33kcal pr kg ( vedlikehold) og trene samtidig.

Sakte men sikkert vil du nå det, men ikke ha noen fremgang i noen øvelser.

 

Hva er så nøye med vekten? Konkurrerer?

Lenke til kommentar

http://fitnessbloggen.no/trening-for-maksimal-muskelvekst/

 

Hvis du ser her så er 20% fremgang første året normalen.

Deretter er det snakk om 3%

 

Selv smart-bulking er ca 2kg opp i mnd.

http://fitnessbloggen.no/bulkeguide-opp-i-vekt/

 

Det du opplever er en nybegynnereffekt hvor kroppen kvitter seg med kroppsfett og musklene blir større og glykogenlagrene fylles opp.

Etter sommeren nå så kan du trene 10 år og se helt lik ut om du ikke spiser mer eller mindre.

 

http://www.google.no/url?sa=i&source=images&cd=&cad=rja&docid=VgOo5FdEtzsfmM&tbnid=g3WpE0t1XAA8EM:&ved=0CAgQjRwwAA&url=http%3A%2F%2Foakcitycrossfit.com%2Fmuscle-vs-fat-and-how-to-win-the-battle-of-the-holiday-bulge%2F&ei=8m9TUZqtPKf44QS3p4HIAw&psig=AFQjCNGdBLKN2AiaclnT-iJixKXSBm7e8Q&ust=1364509043078619

 

Hvis du ser her så ser du at om du legger på deg 5kg muskler og går ned 5 kg fett så vil du være tynnere en nå.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Den eneste måten å beholde muskelmasse på samtidig som du går ned i fett er å gå på bol sammen med f.eks. clenbuterol.. men selv ikke på bol vil du øke i muskelmasse i mens du er i et kalorisk underskudd.

 

Så nei, du kan ikke gå opp i muskler og samtidig ned i fett. deffing (katabolt) og bulking (anabolt) er motsatt av hverandre.

 

Målet burde da være å gå ned i fett% og beholde mest mulig muskler på veien. Da kjører du jo selvfølgelig høyt proteininntakk, mye sunt fett, og mindre karbs.

 

De fleste, (meg selv inkl.) liker å bulke over vinteren og starte på deff etter påske for å få strandgud-kroppen til sommer.

 

 

 

Akkurat her ligger det mye klok treningsvisdom..

 

Hva vet du om steroider, og hva begrunner du påstandene dine med? Du er totalt ute å kjører.. blir irritert av klovner som deg som hiver ut påstander om teamer du ikke aner noe om..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...