entotre Skrevet 17. september 2003 Skrevet 17. september 2003 Jeg har pr. i dag en SMC Barricade ruter med printerport og vil i tillegg sette opp et trådløst nettverk. Ett alternativ er selvsagt å bare kjøpe aksesspunkt + trådløst kort, men det beste hadde vært å kjøpe en bredbåndsruter med trådløs aksess + kort (tilsvarende dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...9&GrpID=16&s=pl ) og da selvsagt koble dette til den ruteren jeg har fra før. Grunnen til at jeg gjerne vil beholde SMC-ruteren i nettverket er at den har printerport - dette gjør det enklere å dele skrivere. Planen er da å sette SMC-ruteren til å gi ut IP-adresser automatisk, og sette den andre til å motta IP automatisk, fra SMC-ruteren. Er det noe som tilsier at det ikke vil fungere?
agvg Skrevet 17. september 2003 Skrevet 17. september 2003 Jeg har pr. i dag en SMC Barricade ruter med printerport og vil i tillegg sette opp et trådløst nettverk. Ett alternativ er selvsagt å bare kjøpe aksesspunkt + trådløst kort, men det beste hadde vært å kjøpe en bredbåndsruter med trådløs aksess + kort ? Hvorfor skulle det være bedre??
entotre Skrevet 17. september 2003 Forfatter Skrevet 17. september 2003 Glemte jo det, ja: Har fast IP fra ISP'en (er egentlig uvesentlig) og skal ha en WEB/FTP-server her. Tenkte da at jeg kunne sperre alle/la vær å åpne porter på den nye ruteren jeg evt. kjøper og da ha maskinene "bak" denne skjermet for innkommende trafikk, og heller ha ønskede porter åpne på SMC-ruteren.
entotre Skrevet 18. september 2003 Forfatter Skrevet 18. september 2003 Ingen som har noen tips eller råd? Kunne virkelig trengt litt hjelp her...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå