Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kabelnettverk og trådløst med to bredbåndsrutere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har pr. i dag en SMC Barricade ruter med printerport og vil i tillegg sette opp et trådløst nettverk. Ett alternativ er selvsagt å bare kjøpe aksesspunkt + trådløst kort, men det beste hadde vært å kjøpe en bredbåndsruter med trådløs aksess + kort (tilsvarende dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...9&GrpID=16&s=pl ) og da selvsagt koble dette til den ruteren jeg har fra før.

Grunnen til at jeg gjerne vil beholde SMC-ruteren i nettverket er at den har printerport - dette gjør det enklere å dele skrivere.

Planen er da å sette SMC-ruteren til å gi ut IP-adresser automatisk, og sette den andre til å motta IP automatisk, fra SMC-ruteren. Er det noe som tilsier at det ikke vil fungere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har pr. i dag en SMC Barricade ruter med printerport og vil i tillegg sette opp et trådløst nettverk. Ett alternativ er selvsagt å bare kjøpe aksesspunkt + trådløst kort, men det beste hadde vært å kjøpe en bredbåndsruter med trådløs aksess + kort ?

Hvorfor skulle det være bedre??

Skrevet

Glemte jo det, ja:

Har fast IP fra ISP'en (er egentlig uvesentlig) og skal ha en WEB/FTP-server her. Tenkte da at jeg kunne sperre alle/la vær å åpne porter på den nye ruteren jeg evt. kjøper og da ha maskinene "bak" denne skjermet for innkommende trafikk, og heller ha ønskede porter åpne på SMC-ruteren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...