Gå til innhold

Forslag til lukket vannkjøling?


Kendl8

Anbefalte innlegg

hehe ja nei er nok ikke mye aktuelt med et skjermkort til prisen av en pc ^^ får bli med kjøling av i5'en isteden :hm:

 

Ja, tror jeg og hadde starta i det små. Slike skjermkort er mer for spessielt interisserte. Du får heller slenge på en waterblock seinere hvis du føler for det. PC er ikke alt her i verden vet du. Jeg for min del holder meg til luftkjølt GTX 660 (kanskje SLI til sommeren) inn til videre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, tror jeg og hadde starta i det små. Slike skjermkort er mer for spessielt interisserte. Du får heller slenge på en waterblock seinere hvis du føler for det. PC er ikke alt her i verden vet du. Jeg for min del holder meg til luftkjølt GTX 660 (kanskje SLI til sommeren) inn til videre.

 

hehe ja, har ikke helt trangen til å kjøpe det nyeste, føler det ofte ikke er akkurat velbrukte penger med det prisfallet disse delene har, så lenge rigg'en kjører de nyeste spillene, trenger ikke kjøre på ultra heller, er jeg godt fornøyd :D Skal likevell investere i en H70/H80 til i5'en etter litt research, ser enkelt nok ut ;))

Lenke til kommentar

Man kan ha 3 vifter på D14 også. I tillegg til en ekstra i kabinettet rett bak kjøleren.

Ja, det har vel alle nesten alle kabinetter.

H100 push/pull med 4 vifter hørtes støyende ut, hvor lavt kan du kjøre viftene?

Har H100, H100i og H80. De førstnevnte kjører push/pull med 4 Corsair AF120 Quiet Ed hver. Syntes ikke det er så støyende. Det er hva man blir vant med og hva man forventer av 4x120mm vifter. Med en spennigs regulator kan jeg kjøre viftene på 0 hvis jeg ønsker det, men det har svært liten hensikt og er sikkert litt dumt.

Dessuten er vel ikke akkurat H100 så monteringsvennlig i alle kabinett, jeg kan hvertfall ikke ha det i mitt.

Nei, du har jo midi tower. Jeg har 3xCorsair 800D. Passer perfekt i veldig mange maxi towers.

Jeg vil nå vel si D14 er langt mer universal mtp kabinett.

Det er det jo selvfølgelig, når mange kabinetter ikke kommer med 2x120mm vifteplasser.

Vanskelig å montere blir nå en personlig mening, jeg syns den var lett.

Det er ikke vanskelig. Men står en person med H100 og D14 i hendene, og skal montere de for første gang, så vil vel 99.9% syntes at det var lettere å montere H100. Jeg selv syntes det var "knotete".

 

Jeg sjekket dette på forhånd og det var ikke noe problem for min del.

Det har vært et stort irritasjons moment for mange. Jeg selv måtte ta av varmesprederne på en RAM brikke en gang, da de var for høye. Slik burde det ikke være.

Og D14 passer ikke på socket 2011?

Ikke som default nei..Tror vel heller ikke at "særlig mange" med 2011 socket, kanskje med 3970x kjører D14. Mulig jeg tar feil.

Hvilke temps får du med H100?

Når min 3960x klokkes ned til 4.2GHz så vil den etter 3-4 timer ligge på 40C'. idle/lett bruk. Kjører jeg den på variabel hastighet - Default 1.2GHz ved idle, så ligger den på 30C'. Målt i BIOS ved ambient@22C'.

Min D14 med viftene på 5 volt gir meg et max på cirka 55 grader, i5-IB @4.2. En kabinettvifte foran og bak på 5 volt, miditower.

Jeg er hvertfall storfornøyd med min D14 som kostet 395,- på Komplett.

Hva mener du med max? max load?idle?Benchmark max? eller BurnInTest max?

Bedre kjøling til den prisen skal du slite med å finne.

Det har du helt rett i! Jeg har hatt mye glede av D14 selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...