Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Data fryser, og prøver å restarte.


Anbefalte innlegg

Hei.

Her en dag når jeg kjedet meg prøvde jeg et program som het MotionJoy for å få en ps3 kontroll til å funke i minecraft. dette funket ikke helt så jeg bare glemte programmet helt til PCen begynte å fryse eller gå saktere mens hdd lyse lyste konstant uten å blinke i det hele tatt. Når dette hadde skjedd to ganger avinstallerte jeg MotionJoy, men problemet er der fortsatt.

 

Det som skjer nå er at den fryser, restarter men blir stuck på POST-screen en stund mend hdd lampa lyser uten å blinke, etter noen minutter kan dan gå videre til "Loading operating system hvor den også blir stuck. Om man går inn i boot priority er SSD'en alltid flyttet nederst selvom jeg flyttet den opp forrige gang det skjedde.

 

Noen ganger (ikke alltid) kommer det opp en skjerm som sier noe med at det er problemer med overclocking og begynnet å telle ned før den restarter seg igjen. CPU ligger nå på 3.3 for å se om det er problemet, men når man kommer inn i BIOS på M.I.T greiene kommer det opp en rød firkant med at systemet kan ha problemer med overclocking...

 

Jeg har også prøvd systemgjennoppretting, men det fungerte ikke.

 

Om det har noe å si, så måtte jeg en gang logge inn igjenn i chrome og en annen gang inn på spotify når den var restartet. Dette har aldri skjedd før.

 

Etter å ha søkt litt på google er jeg ikke så mye klokere da jeg kom fram til at det kan være harddisk (vet ikke om det gjelder ssd), PSU, drivere etc.

 

Dette har skjedd i 2-3 dager nå og jeg begynner å bli ganske lei av at PCen slår seg av i tide og utide. :glare:

 

 

Håper det er noen som har noen anelse om hva som skjer med PCen min og gidder å hjelpe :w00t:

 

EDIT: Nå har den begynt å slå seg av tvert ca hver time og ssd blir satt nederst på boot lista, slik at jeg manuelt må velge den..

Endret av burndrinker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...