Gå til innhold

EU: Piratkopiering øker det digitale musikksalget


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.techdirt.com/articles/20121116/16481921080/house-republicans-copyright-law-destroys-markets-its-time-real-reform.shtml"House Republicans: Copyright Law Destroys Markets"Det tok mindre enn 24 timer med press ifra Hollywood og musikkindustrien før repulikanerne foldet og fjernet rapporten.

 

Penger har alt for mye styringsmakt i USA - har du penger dikterer du lovgivingen. Disney ødela hele copyright-lovgivingen med lobbyvirksomheten sin. Disney er dessverre "too big to fail" nå. Grådigheten lenge leve.

 

Anbefaler å sjekke ut denne:

Endret av TN;)
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er dette for noe? Har dere lyst på diplomer elns?

 

Jeg har nedlastet musikk/filmer/serier siden Napster kom og jeg kommer til å gjøre det videre. At jeg også kjøper musikk/serier/filmer/konsert billetter er en annen ting, men ikke kom her og si at det er kun jeg som nedlaster via torrents.

 

Film bransjen får tilbake sine kostnader som regel kun via kino visninger i USA, og musikk bransjen håver inn millioner ekstra på konserter i USA. + det de får fra resten av verden.

 

Nei, jeg sover helt fint om natten, mens utorrent surrer på laptopen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det ikke på Spotify så kan man laste det ned inntil videre med god samvittighet. Personlig kjøper jeg en god del musikk og merch, samt donerer til de artistene/filmskaperne jeg virkelig liker og som gjør en god jobb med å markedsføre seg på Facebook, Youtube og fortsette å gi ut bra materiale. Hvis alle rundt om i verden og i alle aldre hadde hatt greit med penger hadde de nok gjort det samme, eller i hvert fall ganske mange.

Endret av TN;)
Lenke til kommentar

Fordelen med musikk som man konsumerer gratis er at man enkelt kan vite om man kommer til å like den og den artisten eller bandet og dermed senere kan ønske å kjøpe albumet. Det er noen artister jeg har oppdaget etter at noen i slekta har kjøpt kassetter av artistene og jeg har lånt kassetten og senere kjøpt meg nøyaktig samme album. Og samme med biblioteket, har funnet artister jeg liker der også. Og det kan sies igjen med det tidligere programmet 10 i skuddet som gikk på P1. - Som sagt er gratisk prøvesmaking den aller beste reklamen.

Lenke til kommentar

Jeg brukte å piratkopiere musikk, så fikk jeg wimp.

Jeg brukte å piratkopiere filmer og serier i store mengder, så fikk jeg netflix.

 

Så nå kan den grådige film og musikkindustrien gjerne ta hintet, jeg gidder ikke gå i butikken for å kjøpe en cd/dvd jeg kommer til å rote vekk om den er tilgjengelig bare ett par tastetrykk unna.

Lenke til kommentar

Jeg kjøper CDer, fordi kvaliteten er mye mye bedre enn på spotify og 320mp3, og dere som ikke hører forskjell burde sjekke hørselen. Forstår jo at de fleste like streaming, økonomisk sett, men ville aldri byttet ut film, serier og musikk på fysisk media for streaming. Bare min mening selvsagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...