Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Stort tap av hastighet


Anbefalte innlegg

Hei, jeg sliter litt med stort tap av hastigheten på internett.

 

Vi har en 30/30mbit linje som overraskende nok leverer 30/30++ til alle døgnes tider. Dette høres jo fint ut, men jeg sliter med å få stabil hastighet på min stasjonære pc.

 

Jeg har ikke mulighet til å kable nettet til pc'en grunnet samboer klaging :p Så jeg bruker en USB stick for å få nett.

 

USB'en er en Netgear N150 WNA1100.

 

Problemet er at når jeg har vært koblet til en stund så svikter hastigheten meg helt ned i 1-3mbit opp/ned når jeg pleier å ha 25++, dette skjer ikke med noen andre enheter i huset som går trådløst heller selv om de er lengre vekk fra routern enn meg.

 

Men vis jeg napper ut USB'en og setter den inn igjen får jeg full hastighet igjen, men jeg vil gjerne slippe dette vis det er mulig.

 

Sitter ca 4m fra router uten noen vegger som står i veien.

 

Takk Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Burde ikke nettet være ustabilt på alle andre enheter da også? tester stadig på mobiler,pc'er,xbox osv.

 

Men nå ser det ut til at jeg ikke kan gjøre noe mere, brudd på en fiber linje i nærheten så tror alle sliter nå :'(

 

Får håpe at bruddet var grunnen til at det var ustabilt og at det bare var tilfeldig når jeg skrudde av og på sticken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...