Gå til innhold

4 uker leiebil for 21 åring i USA til en overkommelig penge?


Anbefalte innlegg

Har lyst å reise til USA og ta en roadtrip landet rundt. Men lurer da i den forbindelse på om det er noen her som vet hvordan jeg får leid en helt grei og komfortabel bil uten tillegget "underage surcharge"?

 

Dette utgjør MANGE tusenlapper over 4-5 uker, det dobler gjerne den totale leien som Avis tar for den bilen jeg vil leie.

 

Har trafikkrelatert jobb, og kjører lett 40.000KM i året, har også noen tusen KM kjøreerfaring fra USA fra tidligere og har aldri hatt noe uhell, ikke en bulk eller stripe i lakken engang. Prøvde å forhøre meg med Avis på dette grunnlag om det var mulig å redusere den særavgiften for unge noe, men det gikk visst ikke.

Endret av SuperBlackBird
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette gebyret kan du nok ikke unngå med din alder.

 

Jeg har god erfaring med Hertz fra min USA tur. Bestill kredittkortet 365direkte(gratis å ha, gir deg billig bensin) og du kan få 10% rabatt på leiekjøp hos Hertz i USA. Ikke nok med det, men du får også gratis oppgradering av bilen.

 

Jeg bestilte en kjedelig sedan, og med oppgraderingen fikk jeg deretter en kul cabriolet som hadde opprinnelig dobblet så høy leie. Ikke nok med det, den måtte etterhvert byttes og vi endte da opp med å få en Camaro.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjipt det der, ødelegger bare for turister som er under 25...

Men du kan spare mye penger på å ha coupon/rabatt kode i leien, denne siden her spesialiserer seg på rabattkoder på alle de kjente bilutleie selskapene som er helt gratis: www.carrentalsavers.com

 

Hertz er etter min menning det dyreste selskapet for utleie av bil, men de har blant annet dette tilbudet:

Extended! Waive the underage fee (20-24) for up to $25 per day at participating US and Canadian locations. Valid for rental pickup through 5/31/13.

 

Avis rabatt kode for turister, som man sparer ganske mye på:

New! International vistor booking in USA or Canada? Save up to 25% on your next rental - excludes specialty vehicles, use Avis AWD J046300. Book now for rental pickup by 12/14/13. Valid for international visitors only.

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Jeg gransket igjennom alt som var av selskaper da jeg skulle til USA i fjor, det er ingenting som tyder på at Hertz er noe dyrere enn noe andre selskaper, da mange andre selskaper ikke inkluderer alle summene, som f.eks forsikring(noe man MÅ ha) osv. Nå er det heller ikke så veldig mange selskaper som leier ut til 21 åringer heller.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Bruk eleiebil.no, spesifiser at du er under 25 år, og vips så får du opp priser inkludert gebyrer, så kan du forhåndsbetalte alt, og slippe noen uheldige kostnader når dere henter bilen ;)

 

Gjorde jeg og en kompis, vi er 22 og 21 år.

Lenke til kommentar

Hmm, nå blir jeg eneste sjåføren på bilen og jeg er 21. Dette er uten tilleggene da eller er det virkelig totalen? Virker nesten for godt til å være sant når samme selskapene plutselig blir mye billigere på den siden.

 

Ellers kommer turen på rundt 8-9 tusen KM, hvor gjennomførbart er dette på rundt 30 dager med en sjåfør? Har regnet ut at for å klare det må det kjøres rundt 30 mil for dag i snitt, spørs om ikke turen må kortes ned vesentlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Var litt kjapp, mente selvfølgelig de som hadde denne gule teksten:

Ung Sjåfør Premium Pakke: Pris inkluderer gebyr for ung sjåfør mellom 21 og 24 år, ekstra sjåfører over 21 år og den første tanken med bensin.

 

Han jeg reiser med bestilte via eleiebil.no når han reiste til USA i romjula som var, betalte ikke noe ekstra ved henting av bil ;)

 

Jeg syns det hørtes ut som fryktelig mye kjøring, vi har som regel kjørt en plass mellom 1500-2000 km på 14-16 dager, og skal du ha tid til å oppleve de store byene og alt de har å by på og en gang i blant slappe litt av, så går det akkurat med den mengden kjøring.

 

Husk, du kjører for å oppleve nye plasser, da er det kanskje viktig at du får opplevd de og, å ikke bare tutter forbi i bilen ;)

Lenke til kommentar

8-9000 KM på 30 dager blir nok en lite morsom tur. Vi kjørte ca 11000 KM på 60 dager, og det var mer enn nok. Jeg vil anbefale å ligge mellom 1,5-3 timer kjøring hver dag maks. Dvs at du kan ta noen dager med lengre kjøreøkter, og noen hviledager.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ja ikke sant, tror det blir å kutte ut hele rundturen og heller satse på vestkysten, grand canyon og det som er i området der.

 

Hvor var dere? :)

Har hatt 2 turer tidligere.

Vi har stykket det opp begge gangene med at vi har hatt et par dager i New York uten bil, før vi har flydd videre til vestkysten og vært innom det meste av storbyer + div. småplasser og så kjørt inn til Vegas ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...