Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

LAN for oss oldschool gutta


Anbefalte innlegg

er snart 20 selv men even. jeg kjenner meg godt igjen når dere snakker om de gode gamle ;) og jeg har vært igjenom det meste dem hadde på 90 tallet

 

0 modem kabel norton commander dos win 3.1 commandore 64 (min favoritt) har vært borti en 8088 og en 8080 cpu noe som det færeste har (på min alder) og gått gjennom hele mølla både for dx sx utgaver av pentium jeg husker til og med min første amd k6-3 cpu den var kraftig den men etter hvert kappløpet utspandt seg så ble den foreldret... :)

 

 

og ja jeg er enig har vært lan tech crew fler ganger og vært med i organisering av lan 12-16 åringer som "tror" dem kan noe er noe av det mest irriterende som er så keep the boiling on.. jeg for mitt vedkommende er metta på stor lan og har bare lokal lan takket være små ungene som maser høl i hode på deg så jeg vil si dette er ett kjempe tiltak for den eldre kanskje bedre garde :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen dårlig idè dette, jeg er selv 26 og har bare vært på et part LAN, og det var lenge siden (Quake 1-perioden). Jeg er fra Trondheims-området, hvis det finnes flere, må de hive seg på tråden!!! Jeg er iallefall med!!

 

CS, Diablo 2, det mener nå jeg!! Ja også Dahl`s!! :yes:

Me og Trondheim, e bare 15 jeg da :roll: Men tar gjerne en kald en, cola eller rusbrus(fjortiss vett) :p
Lenke til kommentar
Ingen dårlig idè dette, jeg er selv 26 og har bare vært på et part LAN, og det var lenge siden (Quake 1-perioden). Jeg er fra Trondheims-området, hvis det finnes flere, må de hive seg på tråden!!! Jeg er iallefall med!!

 

CS, Diablo 2, det mener nå jeg!! Ja også Dahl`s!! :yes:

Me og Trondheim, e bare 15 jeg da :roll: Men tar gjerne en kald en, cola eller rusbrus(fjortiss vett) :p

 

Altså, det skulle liksom være oldschool only da. Ikke 15tiss only..

Lenke til kommentar

Kunne godt tenke meg å være med i et LAN treff i Oslo.

Detaljer: 31 , mann, samboer, i fast jobb.

 

Prøver meg med en kontakt annonse alla dagbladet:

 

 

Kunne eventuelt kjøre et LAN treff hos meg. Dette vil da eventuellt bli avholdt i romjula.

 

Hvis noen er intressert er mine ønsker dette:

 

Du har nyere system (holdes det hjemme hos meg er det ønskelig at du bruker LCD skjerm pga plass rundt spisebordet (har plass til 8 personer)).

 

Vi spiller noen av disse spillene:

 

Rainbow 6: Ravenshield og athena sword.

bf 1942

Half life 2 (kommet ut det da)

Unreal 2k3

 

Du kan godt komme med forslag

 

De som er interessert, kan adde meg på sin msn. Jeg vil spille litt med dere over nett slik at vi blir bedre kjent før et slikt møte. Jeg drar ikke hva som helst inn døra;)

 

Jeg har dessverre ingen overnattingsmuligheter, men vi spiller så lenge vi orker.(gjerne over flere dager)

 

Vi har et spleiselag når det gjelder mat (kommer til å server mye godt, da samboern blir satt til å kokkulere for oss (hun har gått gourmekurs)).

 

En av dere må ha en hub/ switsch / router.

 

Vet ikke hvordan linje jeg har ut på den tiden , men regner med en 2mb linje. Viktig at alle patcher etc, er på plass når vi begynner. (jeg flytter inn i denne leiligheten i løpet av neste måned)

 

Sted: frogner i Oslo

tid: sannsynligvis romjula

alder : 25 ->

Mørk eller lys, gutt eller jente: alle er velkomne

 

Ellers blir vi enig over msn.

 

Mine interesser er musikk (høre på(r'nb, pop + +)), data og damer (helst masse damer), trener også en del (SATS); har ordna økonomi og jobber som selger. Stort sett positiv til livet og har godt forhold til alle rundt meg.

 

Kjenner du deg igjen og har innsett at ungen i deg fortsatt sitter med makta er det bare å kontakte meg.

 

NB! Røyking må dessverre gjøres utedørs på min veranda.

 

BM : starten på et nytt vennskap??

Lenke til kommentar

Du har nyere system (holdes det hjemme hos meg er det ønskelig at du bruker LCD skjerm pga plass rundt spisebordet (har plass til 8 personer)).

 

Vi spiller noen av disse spillene:

 

Rainbow 6: Ravenshield og athena sword.

bf 1942

Half life 2 (kommet ut det da)

Unreal 2k3

 

neineinei.. du har jo misforstått hele oldschool-tingen. det er meningen at man skal sitte med dampdrevne skrothauger med 32mb ram og voodoo1-kort (hvis du er heldig).

Lenke til kommentar

Jeg for min del tenner virkelig på denne ideen... min første box var en Macintosh SE, så fikk jeg en 386... og etter det har det ballet seg på.

 

Savner de gode gamle Q1 tider... ahhhh StarCraft er også et spill som savnes på andre lan.

 

Men jeg fatter ikke hvorfor dere prater over 20? Jeg er 19 og jeg minnes også disse gode gamle tider.

Lenke til kommentar

Du har nyere system (holdes det hjemme hos meg er det ønskelig at du bruker LCD skjerm pga plass rundt spisebordet (har plass til 8 personer)).

 

Vi spiller noen av disse spillene:

 

Rainbow 6: Ravenshield og athena sword.

bf 1942

Half life 2 (kommet ut det da)

Unreal 2k3

 

neineinei.. du har jo misforstått hele oldschool-tingen. det er meningen at man skal sitte med dampdrevne skrothauger med 32mb ram og voodoo1-kort (hvis du er heldig).

 

Hvor mange er det som har disse boksene intakt da? Ikke jeg i alle fall. Synes det høres konge ut jeg, slik som oivind_dahle foreslo det. Poenget var ikke et retro-lan, men et old-boys lan... Eller er det jeg som har misforstått?

Lenke til kommentar

Mimre... Er selv kun 17, men husker godt 386, 8 MB RAM, win 3.1, 5.12+3.14 floppy, nettverkskort med Coax, TP (!), og noe som så ut som en joystickport (husker jeg leste i manualen for DOS/3.11 for workgroups hvordan det funka(det husker jeg sånn ca), men ikke hvordan det virket) og det som bedre var....

 

Fikk den første (overnevnte 386) da jeg var ca 8 år. Har den ennå nede i kjelleren. Har ikke vært boota på et par år, men den har vært lagret tørt :-)

 

Dere får kose dere! Er vel ikke gammel nok selv men: Kos dere! :p

Lenke til kommentar

Slik at jeg får rettet ut denne tråden igjen; meningen med å starte tråden var for å undersøke om det er interesse for et Lan-treff/party for oss som er litt oppe i årene (altså 20+), hvor vi kan samles, prate og spille på de maskinene vi besitter nå.

 

Altså var det ikke min intensjon at vi på et slikt eventuellt lan-treff kun skal bringe med oss gammel maskinvare og spille eld-gamle spill. For all del, det er en strålende idè, men som sagt; jeg mente i utgangspunktet å finne dem som vi treffes over et godt slag gaming, uavhengig maskin/program vare! :)

 

mvh

Lenke til kommentar

dette høres kult ut. Jeg blir gjerne med på "eldre-party". Hvis ikke dere fortsatt er redde for jentelus da? Prøver alltid å samle litt eldre folk når vi skal lage HW.no-rekke på TG og andre parties, men da er det alltid laber respns. Kanskje fordi målgruppen min tror at ingen over 20 drar på disse lanene og dermed skyr alle slike tråder (ikke vet jeg). Skal forøvrig på OsloLan i "høstferien" til tross for høy fjortissfaktos. Kult om noen flere voksene mennesker hadde hat lyst til å bli med.

 

Men som sagt savner å kunne dra på party hvor flertallet er over 20.

 

En annen ting er at jeg er hw-freak så jeg spiller ikke så mye, men for meg er lanparty mer folka som er rundt enn å sitte å spille UT (eller CS, grøss) i 2-3 døgn i strekk.

Lenke til kommentar

Hallo !

 

Jeg er en "Oldis" i denne sammenhengen, og jeg er en del av crew'et som arrangerer LAN-partys for Oldis'er på Østlandet. Hadde et i helgen (www.sarpelan.org/oldislan) med ca. 30 deltagere fra ca. 20 - 50 år. Helt konge. Vi har holdt 3-4 slike de siste årene.

 

Vi arrangerer også SarpeLAN (2 ganger pr. år) med en egen Oldis-avdeling i et separat rom fra resten av bermen. Dette er vellykket og folkene koser seg.

Neste SarpeLAN er 31. okt - 2.nov 2003.

Vi arrangerer bare LAN i helgene, da svært mange av deltagerene er i full jobb.

 

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...