Gå til innhold

kas e best ?? HK


felge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ASUS A7V8x Delux! det er det beste. :woot: Har klokket min xp2500 til 2,45ghz med luftkjøling( termalright slk800 og papst vifte) Let etter noen tester du så skal du se.

 

Her er noen exsempler...

 

http://www.hardware.no/tester/hovedkort/as...luxe/index.html

---------------Terningkast 6---------------

 

http://www.hexus.net/content/reviews/revie...mlld19JRD01NjE=

---------------9 av 10 mulige---------------

 

http://www.hothardware.com/hh_files/Mother...8x_deluxe.shtml

---------------9 av 10 mulige---------------

 

http://www.amdmb.com/article-display.php?ArticleID=221

---------------9 av 10 mulige---------------

 

http://www.hardtecs4u.com/reviews/2003/asu...e_rev.2.0_gold/

---------------HardTecs4u editor's choice award---------------

 

http://firingsquad.gamers.com/hardware/a7n...n8x/default.asp

---------------score 93%---------------

 

http://www.au-ja.org/review-asusa7n8x-1.phtml

---------------editor's choice---------------

 

OSV!!

Lenke til kommentar

Om man skal overklokke så holder man seg unna Asus.. man kan klokke med det også, men ikke på langtnær like langt som med Abit NF7 v2.0

 

Jeg ville uansett valgt Abit da flere Asus kort har hatt problemer med å kjøre 200 FSB DC. Trodde dette skulle være fikset på v2.0 kortene, men det er alså en del som ikke klarer det. Kjøper man Abit så er man nesten garanter 230+ FSB. Selv så kan jeg kjøre 240+ FSB DC uten mods.

Lenke til kommentar
Om man skal overklokke så holder man seg unna Asus.. man kan klokke med det også, men ikke på langtnær like langt som med Abit NF7 v2.0

 

Jeg ville uansett valgt Abit da flere Asus kort har hatt problemer med å kjøre 200 FSB DC. Trodde dette skulle være fikset på v2.0 kortene, men det er alså en del som ikke klarer det. Kjøper man Abit så er man nesten garanter 230+ FSB. Selv så kan jeg kjøre 240+ FSB DC uten mods.

Smak og behag :p
Lenke til kommentar
Om man skal overklokke så holder man seg unna Asus.. man kan klokke med det også, men ikke på langtnær like langt som med Abit NF7 v2.0

 

Jeg ville uansett valgt Abit da flere Asus kort har hatt problemer med å kjøre 200 FSB DC. Trodde dette skulle være fikset på v2.0 kortene, men det er alså en del som ikke klarer det. Kjøper man Abit så er man nesten garanter 230+ FSB. Selv så kan jeg kjøre 240+ FSB DC uten mods.

Smak og behag :p

 

Nei, når det gjelder overklokking så er det ikke kun smak og behag som skiller.

 

Abit er mye bedre til overklokking. Enkelt og greit.

 

Max vdimm på Asus er 2.8, på abit så er det 2.9 som overvoltes til 3.

Max vcore på Asus er 1.85, og på Abit så er det 2.3

Man kan ikke justere VDD på asus, det kan man på Abit, og voltmpdden utføres med blyant om man vil ha enda mer.

På høy FSB så er Abit helt klart bedre, og klarer ofte 20-30+Mhz mer enn Asus.

 

Smak og behag ? I think NOT.

Lenke til kommentar

Når det gjelder overklokking, er det ingen som er så stabil som ASUS. Med en XP2500+ kan man lett nå 3200+ hastighet, bare man har nok kjøling. Kortet er dønn stabilt, og alt du trenger følger med (ikke rundkabler :(

Alle som faktisk har litt vett på slikt (sånn som jeg), vet at ASUS er mest stabilt.

De 2 kortene som Overklokking mottok fra Abit for en stund siden var det jo mange feil på!!! :yes:

Lenke til kommentar
Når det gjelder overklokking, er det ingen som er så stabil som ASUS. Med en XP2500+ kan man lett nå 3200+ hastighet, bare man har nok kjøling. Kortet er dønn stabilt, og alt du trenger følger med (ikke rundkabler  :(  

Alle som faktisk har litt vett på slikt (sånn som jeg), vet at ASUS er mest stabilt.

De 2 kortene som Overklokking mottok fra Abit for en stund siden var det jo mange feil på!!! :yes:

 

Skal du komme med så konkrete påstander så burde du virkelig vite hva du snakker om først.

 

Det er ingen forskjell på stabiliteten på de forskjellige nforce2 kortene. (ser så klart bort fra de tidlige revisjonene som raskt utgikk)

 

Man kan lett nå XP3200+ stabilt med et hvilket som helst nForce2 basert kort, så det arumentet ditt blir bare dumt.

 

Om du ikke tror at alt som trengs følger med i Abit bundelen så burde du tenke deg godt om. Så klart følger alt med.

 

Jeg ser du har Asus kort selv, og jeg skal vedde noen kroner på at du ikke har testet Abit. Det virker ikke som du er så veldig fornøyd med Asus kortet ditt selv med tanke på hva du har i siggen din.

Jeg har hatt begge kortene, og det er liten tvil om hvem som er best til overklokking.

 

Hvilke kort som overklokking mottok?

overklokking.no har aldri testet Abit NF7, så nå driver du og skrøner litt.

Hardware.no har testet NF7, men de brukte ikke stort mer enn 5 minutter på overklokkingen, og følgende fikk de dårlige resultater. De brukte også helt feil CPU til å teste kortet.

 

Du lider av vrangforestilliger gutten min. Skal du påstå noe, så sørg først for at det samsvarer med virkeligheten.

Lenke til kommentar
Om man skal overklokke så holder man seg unna Asus.. man kan klokke med det også, men ikke på langtnær like langt som med Abit NF7 v2.0

 

Jeg ville uansett valgt Abit da flere Asus kort har hatt problemer med å kjøre 200 FSB DC. Trodde dette skulle være fikset på v2.0 kortene, men det er alså en del som ikke klarer det. Kjøper man Abit så er man nesten garanter 230+ FSB. Selv så kan jeg kjøre 240+ FSB DC uten mods.

Smak og behag :p

 

Nei, når det gjelder overklokking så er det ikke kun smak og behag som skiller.

 

Abit er mye bedre til overklokking. Enkelt og greit.

 

Max vdimm på Asus er 2.8, på abit så er det 2.9 som overvoltes til 3.

Max vcore på Asus er 1.85, og på Abit så er det 2.3

Man kan ikke justere VDD på asus, det kan man på Abit, og voltmpdden utføres med blyant om man vil ha enda mer.

På høy FSB så er Abit helt klart bedre, og klarer ofte 20-30+Mhz mer enn Asus.

 

Smak og behag ? I think NOT.

Nå må du slutte og såre andres føleser. Noen liker Asus , noen liker abit.

THATS IT! :grumpy:

Lenke til kommentar
Om man skal overklokke så holder man seg unna Asus.. man kan klokke med det også, men ikke på langtnær like langt som med Abit NF7 v2.0

 

Jeg ville uansett valgt Abit da flere Asus kort har hatt problemer med å kjøre 200 FSB DC. Trodde dette skulle være fikset på v2.0 kortene, men det er alså en del som ikke klarer det. Kjøper man Abit så er man nesten garanter 230+ FSB. Selv så kan jeg kjøre 240+ FSB DC uten mods.

Smak og behag :p

 

Nei, når det gjelder overklokking så er det ikke kun smak og behag som skiller.

 

Abit er mye bedre til overklokking. Enkelt og greit.

 

Max vdimm på Asus er 2.8, på abit så er det 2.9 som overvoltes til 3.

Max vcore på Asus er 1.85, og på Abit så er det 2.3

Man kan ikke justere VDD på asus, det kan man på Abit, og voltmpdden utføres med blyant om man vil ha enda mer.

På høy FSB så er Abit helt klart bedre, og klarer ofte 20-30+Mhz mer enn Asus.

 

Smak og behag ? I think NOT.

Nå må du slutte og såre andres føleser. Noen liker Asus , noen liker abit.

THATS IT! :grumpy:

 

Ja.. noen liker asus og andre liker Abit. Har jeg sagt noe annet?

 

Men faktum består; Abit NF7 er bedre til overklokking enn Asus A7N8X .. vi snakker ikke her om nyanseforskjell, men ganske store forskjeller.

 

Dere må gjerne like Asus bedre, og med god grunn. Asus er et veldig godt kort, men Abit er bedre til OC som jeg har forsøkt å si noen ganger nå. Dette er ubestridte fakta.

Lenke til kommentar
Nå må du slutte og såre andres føleser. Noen liker Asus , noen liker abit.  

THATS IT! :grumpy:

 

Er vel ikke noens følelser det er snakk om. Det er snakk om rå og brutal overklokking Up_to_something.gif

...og da MÅ jeg være enig med Formann.

 

Spesielt siden jeg har bygget 6 maskiner med abit kortet og 2 maskiner med asus kortet. Det er ingen som helst tvil om hvilke kort som klokket lengst.

Derimot er det lite eller ingenting i veien med asus rent generelt. Jeg har helt siden BX tiden holdt meg til disse to hovedkortleverandørene, med unntak av et krumpspring (et helt greit et) over til MSi i en periode, og et passe vellykket forsøk på AOpen (bx chipset).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...