Gå til innhold

Oppgradering til SLI


Anbefalte innlegg

Driver i disse dager å ser på mulighet for å oppgradere skjermkortoppsettet mitt. Har i skrivende stund ett stykk Zotax 670GTX (ikke amp-utgaven, men den vanlige). Dette er vel det billigste av 670 kortene, noe som gjør det rimelig å oppgradere, men jeg er litt redd for at jeg skyter meg selv i foten.

 

Da jeg har et fractal R4 kabinett, uten mer en medfølgende vifter, vil det nok bli betydelig varmere med enda et skjermkort, og antageligvis mer støy. Jeg lurer derfor på om jeg heller skal få for ett Asus 670-kort, med deres direct CU II kjøling, som vistnok skal være både effektiv og stille. Eller eventuelt om jeg skal ta den helt ut, ved å selge Zotac-kortet, og kjøpe tu Asus-kort.

 

Dette blir ca 600-700 kroner mer for hvert kort, og jeg er usikker på om det er verdt det?

 

Setter stor pris på råd fra dere som har erfaring med oppsett med to skjermkort, i forhold til både temperatur- og støyutvikling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann! Jeg vil tro at du taper mere enn 6-700 kroner på det byttet. Kortet går meget fort ned i pris etter det har vært ute av emballasjen :hm: Kjøp heller to vifter til. Du kan også kjøre asus kortet sammen med zotac kortet. Dermed slipper du dette taper. Hvilket hk har du?

Endret av kalleklovn12
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar! Jeg har Asus P8Z77-V Deluxe.

Er nok greiere å kjøpe flere vifter ja, iallfall rimeligere! Bare det ikke blir for mye støy, bruker PCen mye som mediasenter, så ønsker at den skal være stille og rolig.

 

Det forstår jeg. Men 2 kort vil skape mere varme, ihvertfall dersom de står tett. Det er 3*x16, men det blir 2*x8 i sli. Ytelsen vil fortsatt øke melleom 30-50%. Kan du bruke slot 1 og 3 får du mere plass mellom kortene og mindre varme. Kan lønne seg å ha noe kjøling med vifter rettet mot kortene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er 3*x16, men det blir 2*x8 i sli.

 

Er helt ny på flere skjermkort i PCen, så faller litt ut begrepsmessig her.

Når det gjelder valg av slot, bør jeg kjøpe en 3way-bro for å kunne sette kortene langt nok unna hverandre, eller er den medfølgende lang nok?

 

Mulig jeg kjøper 2 Noctua-vifter, for å holde lydnivået nede. Vet du om ULN-viftene deres er kraftige nok, eller om jeg må kjøpe noen med raskere omdreining?

Lenke til kommentar

Ja. Båndbredden vil ikke godta 2*x16. Dermed blir båndbredden delt i 2. Med P8Z77-V Deluxe kan du få 3-way sli, altså tre skjermkort som jobber sammen med båndbredde x8,x8,x4. Fikk du ikke med 3-way bro?

Jeg er usikker på hvilke slots skjermkortene skal stå i, men det burde stå i manualen.

 

And vifter. Er det 120mm vifter det er snakk om? Isåfall anbefaler jeg Corsair SP Quiet edition. De er veldig gode, og nesten lydløse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser at det er de to øverste som kan brukes med pci-e 3.0 x16. (http://www.kitguru.n...eluxe-review/3/) Dermed trenger du bare en 2way bro og ett par ekstra vifter mot kortene.

 

Personlig ville jeg forresten gått for av samme kort. Dette for å være sikker på at ingenting skjærer seg i sli oppsettet. Skal ikke ha noe å si siden begge er nvidia gtx670, but u never know!

Endret av kalleklovn12
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...