Gå til innhold

[Løst] Ingen spill funker på nettet plutselig


Anbefalte innlegg

Hei.

 

I går og i dag har ikke spillene min virket. Jeg klarer ikke logge meg på steam, diablo 3 (battle.net) eller på path of exile.

 

Jeg tok nok en aldri så liten update av windows i går, men som vanlig så leste jeg ikke noe om hva jeg oppdaterte. Problemene startet nok etter denne oppdateringen.

 

Jeg vil anta at det er noe brannmur triks, men jeg er ubrukelig på sånt så jeg spør her.

 

Tørre fakta:

 

windows 7 utli

telenor internet

multimodemet zyxcel P-2812HNU-F3

ikke noe antivirus utenom microsoft security essentials

 

feilmeldingen jeg får fra steam er:

it appears that you are not currently connected to the internet, or that your internet connection is not configured correctly for steam.

 

jeg prøvde å leke litt smarty-pants på egenhånd, og fant ut hvilke porter steam trengte åpne, men da jeg måtte sette inn noe IP greier, så ante jeg ikke hva jeg skulle gjøre.

 

Håper noen kan hjelpe :)

Endret av terryG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 5 uker senere...

Det ordnet seg helt plutselig av seg selv, men nå dukket problemet opp igjen. Helt ut av det blå så får jeg ikke logget på steam, eller på battle.net.

 

De mener at jeg ikke er på internet. Oh, but I am...

 

Problemet gjelder forøvrig kun "denne" PCen. I stua kan jeg steame meg til så mye jeg ønsker.. Noen tips?

 

Har oppdatert alt jeg kan tenke meg.

Lenke til kommentar

Da er det ikke noen sperringer i brannmuren som forårsaker problemet. Du kan forsøke å slå av alle oppstartselementer i msconfig og alle ikke-microsoft tjenester, og deretter starte pcen på nytt og prøve igjen. Så vet du om det er noen av programmene som kjører som lager problem. (Msconfig startes ved å trykke på start -> kjør (evt windowstast + r) og deretter skriv inn msconfig og trykk enter)

Lenke til kommentar

Da er det ikke noen sperringer i brannmuren som forårsaker problemet. Du kan forsøke å slå av alle oppstartselementer i msconfig og alle ikke-microsoft tjenester, og deretter starte pcen på nytt og prøve igjen. Så vet du om det er noen av programmene som kjører som lager problem. (Msconfig startes ved å trykke på start -> kjør (evt windowstast + r) og deretter skriv inn msconfig og trykk enter)

 

Takk igjen, men det funka ikke det heller :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...