Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor lenge er kontrakten gyldig ved bruktbil kjøp?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Kjøpte en bil for ca 6 mnd siden, som ifølge kjøper skulle være i orden. Det er litt komisk hvor mye som faktisk har falt fra hverandre på bilen eller slutte å virke, som ikke er i orden, og at jeg har blitt lurt er ingen tvil om (bilflipper ahmed, hai dar)

 

Heldigvis var ikke dette en dyr bil.

 

I kontrakten skrev vi tilfeldigvis at servoen var i orden, men i vinter begynte den å fuske. Dermed lurer jeg på hvor lenge en kjøpskontrakt på bil gjelder. Er litt irritert på han som solgte meg den, og kunne tenkt meg å sende han en regning på pur faen.

 

Går det?

 

takk for svar

Endret av olsen_1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte en bil for ca 6 mnd siden, som ifølge kjøper skulle være i orden.

Siden bilen ifølge kjøper var i orden, så er det vel ikke noe problem?

 

Serr: Sier avtalen noe om garanti? Hvis ikke, kan du ikke forvente noe særlig fra selger, spesielt dersom dette høres ut til å være en gammel bil. Har du sjekket hva som er feil på servoen? Kanskje bare for lavt væskenivå?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veskenivå er ok. Skal ta en større undersøkelse av bilen når temperaturen blir litt vennligere. Forventet ikke en mint condition bil, men ikke en ny feil hver uke :p

 

Uansett, blir ny bil igjen til sommern, bare irriterende å bli så lurt. Kunne jeg slengt kontrakten i bordet til selger ville jeg sterkt vurdert det, men har vel utsatt det for lenge til at det er noe vits.

Lenke til kommentar

Du kan ikke bare sende regning nei. Hvis du skal reklamere på noe så må du ta kontakt med selger før du gjør noe med det siden selger skal ha mulighet til å rette evt. mangler på sin måte. Hvis du allerde har fikset feilene, så kan du ikke kreve det tilbakebetalt av selger.

 

Fristen er på 2 år for reklamasjon ved privatkjøp.

Endret av gxi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...