Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Et dårlig tegn?


Anbefalte innlegg

Jeg er usikker på om denne posten er plasser på riktig plass.

 

Har hatt en ganske tung tid i det siste, men nå er jeg så glad som jeg ikke trodde jeg kunne bli. Det føles som om alt i livet mitt er der jeg føler det skal være. Har møtt en jente jeg er veldig glad i, utdannelsen ser lys ut og penger er ikke noe problem.

 

Jeg tror kanskje jeg har vert mildt deprimert de siste årene. Jeg har ikke orket å gjøre stort med noe i livet. Jeg har hatt en blandet følelse av tristhet og kjedsomhet i lang tid.

Selv om jeg har gått med disse følelsene har jeg aldri tenkt på ting som selvskading eller selvmord osv. Kunne heller aldri tenkt meg å gi opp livet selv om alt virket meningsløst.

 

Det jeg sitter med i hodet nå er å skrive selvmordsbrev til de jeg bryr meg om. Er veldig nysgjerrig på hva jeg ville skrevet til familien min, vennene mine, kjæresten osv.

Jeg har ikke planer om å gjøre det fordi jeg syns det er litt skummelt å gå den veien.

Men igjen, så føler jeg det kunne vert litt greit å få ut alt hva jeg vil si til familie og venner før en eventuell slutt på livet.

 

Jeg vet dette må virke veldig sært, og jeg lurer på om det er andre som har prøvd seg på selvmordsbrev uten å i det hele tatt tenkt over å ta sitt eget liv.

 

Noen som har noen meninger?

Er det eventuelt noe annet jeg kan gjøre for å få utført denne lysten? Er det andre tilfeller man ville skrevet et slikt brev til familie og venner med andre hensikerter enn å ta livet sitt?

 

Har ikke planer om å vise brevene til noen, men jeg føler det å få skrevet slike brev vil få meg til å bli bedre kjent med meg selv og hva folk betyr for meg.

 

Er det en sunn måte å se på det å gjøre dette? Blir det brukt i noe terapi eller noe sånt?

 

Setter pris på svar selv om dere sikkert syns det er en veldig rar post.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Det er ikke uvanlig å fantasere over sånne tunge ting, men som sagt er det bare fantasier. Hvis du vil lage deg ett sånt typen brev - foreslår jeg at du gjør det - deretter finner du en måte å få ettersendt brevet til deg selv. Og velg deg eks. ett år frem i tid for mottak, så kan det hende at du lærer noe viktig om deg selv, på en nokså behagelig måte.

 

Lykke til

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...