Gå til innhold

Bytte min T68 mot hva?


AngryKoala

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Har hatt min t68 i snart 1,5 år og er veldig fornøyd med "forholdet" så langt. Det eneste som irriterer meg er at den er så ulidelig treg å skrive sms med. Selv etter å ha oppgradert softwaren. Har hørt at SE har samme problem med T610 også. Hvorfor putter de ikke en kraftigere cpu i den og høyer prisen med 500 spenn istedet for å gi folk inntrykk av at telefonen er så treg?

 

Anyhow, så vurderer jeg nå sterkt å bytte telefon. Mine krav er:

 

Bluetooth

Polyfoniske ringetoner

Tri-band

og LANG taletid/standby (Viktig!!)

Helst innebygget kamera

 

Når jeg tror jeg jeg har funnet tlf for meg så er det alltid et eller annet som mangler. Som regel er det Bluetooth.

 

Hatt mye crap med gamle Nokia tlf, men er nå villig til å prøve dette merket på nytt. Spesielt etter å ha fikla litt med 7250n til kompisen min. Denne har ikke bluetooth da, seff.

 

Noen som har noen anbefalinger??

 

på forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første som slår meg er t610 eller st55. Men lang taletid/standby tid kan den ikke klandres for å ha, og st55 har enda mindre. Så fryktelig tregt går det da ikke å skrive sms med t610. Jeg har gått fra nokia, å irriterer meg litt over sms'en, men har blitt vant til det. Kommer sikkert software oppgraderinger som fikser det.

Lenke til kommentar

Det var det jeg sa til meg selv også når jeg kjøpte min. Litt treg til å skrive med, men det blir sikkert løst med en oppgradering. Den gang ei. Siemens er jeg sugen på å prøve, event en av de nye modellene til Samsung (tror Samsung blir den nye giganten). SE har dog ekstremt bra batteritid på sine toppmodeller.

`

Når kommer modellen etter t610?

 

Ingen Nokia tlf med Bluetooth og innebygget kamera? (og lang batteritid...)

Lenke til kommentar

Siemens ja, men da regner jeg med du tenker på st55, å den har vel mildt sagt elendig stanbytid og taletid. Kan jo vente på SX1 da.. men denne blir vel kostbar. Eller du kan vente på p810/p900, den blir vel heller ikke billig.

 

Modellen etter t610? t620 er jo på vei, men den blir en "lett" versjon av t610. Altså en del ting blir utelatt, samt at utseendet skal bli litt mindre attraktivt. Men den blir billigere.

Lenke til kommentar

Ok, da vet jeg det.

 

Men gjelder det med eller uten ordbok? Jeg skriver uten ordbok (ingen kverulleringer om at ordbok er raskest osv, TAKK) og synes t68 er altfor treg i forhold til f.eks Nokia.

 

Og hvordan er det med støtsikkerheten?? Fin å se på= skjør?? I hvertfall veldig overraska over t68. Blitt slengt rett i betonggulv flere ganger, og funker fortsatt som bare det.

 

Svar mottas med takk.

 

/AK

Lenke til kommentar

Ikke bytt T68 i andre telefoner som er på markedet i dag.Lurer veldig på hvilken firmware du har som sier den er treg.Jeg har det siste av Nokia og SE(T610),men ingen er noe raskere enn den andre.Problemet er å vende seg til de forskjellige plassene mellomrom o.l er plassert.Hvis noen klarer å taste fortere på en Nokia enn en t68i med siste SW så er det noe galt med mobilen.Boksatvene kommer like fort som du trykker på tastene,men det gjorde de ikke for ett år siden.Nokia har ingen telefoner i den størrelsen som kan konkurere mot T68i i dag,men de kommer snart.Ikke bytt til T610,den er ikke noe bedre.Den er styggere,dårligere i sterkt lys,tar dårligere bilder,tregere på wap,men fordeler har den jo klart,men det er bedre å vente på de nye som kommer med tft skjerm og bedre kamera.

Lenke til kommentar

Hmm.

 

På Serviceinfo menyen står det at jeg har SW versions 200109110.

Helt øverst står det R2E006.

 

Jeg har oppgradert mobilen en gang siden jeg kjøpte den.

 

Den var veldig treg når jeg kjøpte den, men den ble riktignok litt raskere når jeg oppgraderte sw'n, men ikke mye.

 

Hvor kan jeg eventuellt sjekke hva som er den nyeste realeasen?

 

på forhånd takk.

 

AK.

Lenke til kommentar
T610 er ikke dårli til å skrive SMS. har hørt mange sier at det tar en evighet før den oppdateres, men det er ikke sant!

 

Øh, jo. Du er sånn ca. én person blant en del tusen andre, og alle sier at den er treig (meg inkludert). Selvfølgelig kommer det litt an på hva slags mobil du har hatt før, og ordet treig er ganske subjektivt, men fremdeles.. det er ikke den raskeste telefonen vi snakker om her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...