Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Flere filer i en mappe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå en fil-server der jeg har mange filer på flere disker. Denne maskinen kjører Slackware linux. Jeg har lenge kjørt samba og laget snarveier til de enkle filene til en katalog, slik at samba konverterer dem slik at de ser ut som om de ligger i samme katalog. Med andre ord. Jeg lager snarveier til mange filer på mange disker i en katalog på en disk. Slik at folk jeg slipper å lete på mer en en plass på min windows maskin når jeg skal ha tak i dem.

Nå skal maskinen innstalleres med Win2k server og jeg ønsker å bruke dette videre. er det mulig å gjøre noe lignende med windows? Med software kanskje?

Grunnen til at maskinen skal innstalleres med W2k er pga. mange strømbrudd i det siste. Og jeg er lei av å re-innstallere. Men finnes det ingen måte, er linux eneste måten.

Takker for alle svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan mounte nettverksstasjoner i win 2k:

logg inn som administrator

Gå inn på det nettverksbanen du skal mounte og høyreklikk.. der kan du velge noe sånt som "map network drive"

Ellers er det jo bare å lage vanlige mappesnarveier, med de policyene du vil..

Personlig ville jeg seff brukt en linux distro.. Hvorfor lager du ikke et image av systemet.. er fort gjort å reinstallere da, ved kræsj

Skrevet

Grunnen til at maskinen skal innstalleres med W2k er pga. mange strømbrudd i det siste. Og jeg er lei av å re-innstallere. Men finnes det ingen måte, er linux eneste måten.

Takker for alle svar.

Hvorfor i alle dager må du reinnstallere ved strømbrudd?!

Skrevet

Dette er en maskin som står som DHCP/DNS/WINS osv på et LAN party. Under LAN er jo strømbrudd hyppige gjenngangere. Det vil ikke si at jeg re-innstallerer den for hver gang. Men det skjer jo. Så vil jeg gjerne prøve 2k litt også på den maskinen.

Maskinen dette gjelder har 7 disker (1 SCSI og 6 IDE). Filene ligger litt her og litt der på de 6 IDE diskene. Jeg har ikke plass til alle på en disk, derfor gjør jeg dette. For folk som skal laste over fra denne maskinen og ikke har så god peiling er det da praktisk å ha filene samlet under en mappe, eks "Downloads".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...