Gå til innhold

Pakkeliste til Forsvaret '13


brukerfeil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt jeg hadde med meg lå på loftet i kasernen, fant ut når jeg reiste hjem at shampo korken var åpen og at alle klerne mine var full av 4 uker gammel shampo :p

 

Haha! :laugh: Beklager, det er stygt å le kanskje, men uff! Tragikomisk. Da lærte du vel relativt raskt at man bør dobbeltsjekke at korken er ordentlig igjen, kan jeg tenke meg. Aiaiai!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er egentlig ikke så mye som er nødvendig å ta med, men mye som kan gjøre rekrutten en god del mer behagelig. Ta med det du føler for. I verste fall låses det inn på koffertrommet, men det er mange steder hvor befalet ikke bryr seg. Bedre å ta med for mye enn for lite, og fra min erfaring vil jeg si at det er lurt å ta med pc, anlegg, en god del sivilt (det er mange steder man får helgeperm minst en gang før man får sin første hjemreise, og da brenner mange seg på at man mangler sivile klær som man kan dra ut på "byen" i. Måtte selv, som mange andre, få sendt opp klær i posten fordi jeg hadde så lite sivilt. En bag full av sivilt er ikke noe problem, selv om jenter virker å ha en tendens til å sitte igjen med liiitt vel mye rett før dimisjon.

 

Hadde jeg hatt innrykk igjen hadde jeg tatt med myye mer enn det jeg gjorde den første gangen. Hodelykt er helt unødvendig bl.a, men det er mange som tar det med. Varme klær er bare nødvendig de første dagene helt til man får utlevert pbu.

Lenke til kommentar

Takk for supert svar! :wee: Jeg er helt enig.

 

Jeg tar med 2-3 sivile skift, da jeg ikke ser vitsen med å reise hjem første perm - hele helgen går til reising siden jeg bor i nord.. Men så får vi langperm i mai så da har jeg muligheten til å ta med nytt tøy!

 

Samme her, derfor prøver jeg å fiske etter alle tips og triks til jeg skal inn igjen. Jeg tror jeg stiller godt forberedt (mtp. pakkelista). Mye som er oppført på lista er muligens litt unødvendig, men som du sier, bedre å ta med for mye enn for lite. :whistle: Fint med ''duppedingser'' som gjør hverdagen bittelitt enklere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er egentlig det samme hva slags bag du pakker i. Jeg brukte den nest største North Face bagen

 

Du har stort sett kontroll over bagen din under innrykksdagene og rekruttskolen. Befalet kan beordre deg til å låse inn bagen på koffertrommet.

Endret av Feeky
Lenke til kommentar

Noen tips om hva slags bag å pakke i?

 

Hvordan blir baggene og personlige eiendeler behandlet på innrykksdagene og generelt på rekruttskolen?

 

Det har igrunn ingenting å si. :) Det er, som Feeky sier, egentlig det samme hva du pakker i. Noen pakker i små bagger, noen pakker i store, noen møter opp med koffert.

 

På innrykket sjekker de bagasjen din. På mitt innrykk (HMKG) så foregikk det meste av registrering, sjekk ol. på Terningen Arena (Elverum). Første natten fikk vi kun ha toalettsaker med på leir (Terningmoen). Dette av sikkerhet. Bortsett fra denne ene dagen fikk vi full tilgang til personlige eiendeler.

 

Jeg vet ikke hvordan det er hos andre avdelinger, men våre personlige eiendeler ble oppbevart i "bur"/skap i underetasjen. Dette "buret"/skapet er felles for hele rommet (de du 'bor' med). Man får også èn hylle i skapet man kan oppbevare saker, hovedsaklig toalettsaker da denne hyllen er i noe begrenset størrelse. Så ingen grunn til bekymring, du har full tilgang til bagasjen din når enn du måtte ønske. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nytt innrykk? Skjønner ikke.

 

Pakket med meg en del sivile ting jeg trodde jeg kom til å få bruk for, men det meste ble låst inne på et rom hele rekrutten.

 

Det jeg fikk bruk for var :

-Bøker

-Toalettsaker

-Gnagsårplaster/tensoplast

-penger

-Negleklipper(!)

-Lano såpeklump for å vaske henda i felt (brukte linser). Sluttet med dette etterhvert :)

Lenke til kommentar

Boksere, som mange allerede har nevnt. Bokserne til forsvaret er noe av det verste.. Ellers er t-skjortene, ullfrotéene og sokkene svært behagelig.

 

Ellers ville jeg tatt med en bærbar pc. Dette gjorde ikke jeg, da jeg fikk beskjed om at det ikke ble mye fritid i rekrutten, noe det absolutt ble. Det ble mye kortspill på kveldene, noe som var veldig morsomt.. men å ha en PC tilgjengelig er ikke dumt.

 

Ha med penger som kan brukes på velferden. Viktig å trøstespise underveis..

Lenke til kommentar

nordmannenfraoslo: Alt du trenger. Bortsett fra tannbørste, tannkrem, deodorant, barberblader og barberskum. Det er derimot en del ting som er anbefalt å ta med. Sivile boksere er det viktigste. Resten finner du ut av underveis. Jeg brukte kun sivile boksere utenom utdelt utstyr, og da kun i varmt vær eller i leir. I kaldt vær (stort sett alltid) ble ullboksere fra forsvaret brukt - hadde en meget grønn tjeneste.

Endret av exonum
Lenke til kommentar

Ut i fra hva dere sier så virker det som at en ikke får stort av forsvaret ved innrykk, og at man man

ta med seg det meste selv, hjemmenifra.

Hva er det vi konkret får utdelt under rekrutten?

 

Som Exonum sier over her trenger du ikke ta med deg noe særlig. Hygieneartikler og noe sivilt tøy er stort sett det du trenger.

 

Så er det selvsagt noen "kjekt-å-ha"-artikler av sivil type som kan være greit å ha, men det er på ingen måte nødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...