Gå til innhold

[Løst] Bruk av samme e-mail på to win8 pcer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, der :)

I dag var eg å henta min splitter nye asus n56vj i posten, og den kommer med windows 8. Stasjonæren min kjører også windows 8, meen.. kan eg evt bruka den samme e-posten som eg bruker på stasjonæren, på bærbaren ? Om at det ikkje skal skape noko "problem" angåande e-post og slikt ? Eller måå eg bruke ein annen e-mail/e-post på bærbare ?

-bjornar93

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

De fleste leverandørene tilbyr IMAP. Det vil si at e-posten ligger på en server, for eksempel hos internettleverandøren din eller der du har webhotellet ditt.

Det skaper ingen problemer med å laste ned e-posten på begge disse PCene da de vil synkronisere seg fra serveren..

Benytter leverandøren din seg av POP mail hvor e-posten lastes ned på PCen kan det bli problemer med at mailen havner på forskjellige steder hver gang.

Skrevet

Hei,

De fleste leverandørene tilbyr IMAP. Det vil si at e-posten ligger på en server, for eksempel hos internettleverandøren din eller der du har webhotellet ditt.

Det skaper ingen problemer med å laste ned e-posten på begge disse PCene da de vil synkronisere seg fra serveren..

Benytter leverandøren din seg av POP mail hvor e-posten lastes ned på PCen kan det bli problemer med at mailen havner på forskjellige steder hver gang.

Aah okei, skjønner :).. takker for svar :)

Er bare det at eg bruker hotmail/outlook.. og veit at w8 har noke inebygd e-post.. som då er evt outlook (har ikkje satte meg heiilt inn i det innebygde, pleier å gå inn på www.hotmail.com og logger meg på der).

Aah okei, skjønner :).. takker for svar :)

Er bare det at eg bruker hotmail/outlook.. og veit at w8 har noke inebygd e-post.. som då er evt outlook (har ikkje satte meg heiilt inn i det innebygde, pleier å gå inn på www.hotmail.com og logger meg på der).

Nei, men eg bare logger meg på/bruker den e-posten som eg bruker på stasjonæren min for å logge på/registrere i w8 :)

Solved :)

Skrevet (endret)

Det er faktisk akkurat det som er meningen! Ved å logge på Windows 8 (også Windows RT og Windows Phone 8) med din Microsoft-konto (som en Hotmail/Outlook.com-adresse jo er), så synker den innstillinger, favoritter, filer, utseende, epost, osv. Kan også anbefale å lese din epost på Outlook.com, som er arvtageren til Hotmail. Gikk akkurat ut av "preview". Du kan også endre din @hotmail.com til @outlook.com hvis ønskelig.

Endret av Pey'J
Skrevet

Det er faktisk akkurat det som er meningen! Ved å logge på Windows 8 (også Windows RT og Windows Phone 8) med din Microsoft-konto (som en Hotmail/Outlook.com-adresse jo er), så synker den innstillinger, favoritter, filer, utseende, epost, osv. Kan også anbefale å lese din epost på Outlook.com, som er arvtageren til Hotmail. Gikk akkurat ut av "preview". Du kan også endre din @hotmail.com til @outlook.com hvis ønskelig.

Heh.. ja det er jo det det er :)... Aah.. ja det kan eg evt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...