Gå til innhold

cs på linux!


fa2001

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg synes linux er herlig men det holder ikke for meg... jeg trenger cs! Så jeg søkte litt på google og fulgte et par Howto'er - men nei da! Det eneste WineX klarer å lage er feilmeldinger - selv etter en fullstedig installl (noe jeg hadde problemer med å få til). Wine funker mye bedre, der kommer installerne opp og alt går bra inntill jeg kjører hl.exe. Da står det at jeg trenger 16-bits farger for å kjøre half-life. Dette skjer rett etter jeg får skrevet inn reg.kode. Det er vel ikke så rart; halflife skal jo ikke gå så bra med -plain- wine.

 

Tilbake til WineX: jeg _må_ kjøre wineserver før jeg kjører wine, ellers vil det ikke starte noe. Her er feilmeldingen for hl.exe:

 


[fa2k@fa2k Half-Life]$ /usr/local/bin/wine hl.exe

err:font:ReadFontDir Can't open directory "/usr/c/Windows/Fonts"

fixme:keyboard:X11DRV_KEYBOARD_DetectLayout Your keyboard layout was not found!

Using closest match instead (Norwegian keyboard layout) for scancode mapping.

Please define your layout in windows/x11drv/keyboard.c and submit them

to us for inclusion into future Wine releases.

See the Wine User Guide, chapter "Keyboard" for more information.

err:midi:OSS_MidiInit ioctl on midi info for device 0 failed.

fixme:psdrv:PSDRV_BITMAP_SelectObject stub

fixme:psdrv:PSDRV_BITMAP_SelectObject stub

fixme:psdrv:PSDRV_BITMAP_SelectObject stub

wine: Unhandled exception, starting debugger...

err:seh:start_debugger Couldn't start debugger ("winedbg --debugmsg -all 134663080 120") (2)

Read the Wine Developers Guide on how to set up winedbg or another debugger





 

Mer info kommer sannsynlivgis etterhvert.

 

Linux: RedHat 9

Kjerne: linux 2.4.20-8, custom kompilert.

DRI er nyeste fra dri.sourceforge.net for Radeon

Skjermkort: Radeon 9700 pro

Wm: fluxbox

Glibc: 2.3.*husker ikke*, Redhat 9 standard

XFree86 Version 4.3.0

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ellers ville han nok fått problemer med å komme inn i X, dont you think?
Vet ikke. Men jeg har får ikke kjørt noe form for spill og slikt, fordi jeg ikke har lagt inn noe skjermkort i det hele tatt. Kjører bare standard drivere. Mangler OpelGL og alt det der

Beklager, kan ikke dy meg.

OpenGL må da vel være raskere/bedre enn en Opel..

Lenke til kommentar
ellers ville han nok fått problemer med å komme inn i X, dont you think?
Vet ikke. Men jeg har får ikke kjørt noe form for spill og slikt, fordi jeg ikke har lagt inn noe skjermkort i det hele tatt. Kjører bare standard drivere. Mangler OpelGL og alt det der

Beklager, kan ikke dy meg.

OpenGL må da vel være raskere/bedre enn en Opel..

:lol: Nå ja :wink:

 

Skriveleif :oops:

Lenke til kommentar
ellers ville han nok fått problemer med å komme inn i X, dont you think?
Vet ikke. Men jeg har får ikke kjørt noe form for spill og slikt, fordi jeg ikke har lagt inn noe skjermkort i det hele tatt. Kjører bare standard drivere. Mangler OpenGL og alt det der

 

uten drivere som er skikket for skjermkortet man bruker, får man som oftest error..

Lenke til kommentar
gjør nok det. har du et nvidia basert kort, eller?

isåfall, drivere er på www.nvidia.com

Jeg har nvidia-kort ja 8) Riktig nok ikke et toppers kort men det fungerer jo helt perfekt til mitt (server-) bruk.

Skjermkort: PixelView GeForce2 MX (PCI) 32mb sd-ram. Med tv-ut. hehe :wink: Tenkte faktisk og prøve Cs på pc'n. Med Wine, bare for og teste. Kan ikke så mye om Linux enda (som mange har fått med seg) :oops:

Lenke til kommentar

Hei! Jeg fikk til slutt kommet inn på en server med wine! Jeg hadde 4 fps så jeg må nok få tak i bedre drivere, DRI osv. (ingen av de tingene funker hos meg. :woot: )

 

Jeg gir nok ikke opp cs: det er et deilig spill (subjektiv menging , plz ikke anti-cs flaming!) :smile:

 

Takker for bra respons. Vurderer forslaget om windows, men jeg prøver litt til med linux først!

Lenke til kommentar

Funker det fett med CS på linux (hvilke versjoner osv.?)? Har per i dag to entries i GRUB:

Red Hat Linux (kernel 2.4blahblahblah...)

CS (egntlig en Win XP partisjon med tre programmer: CS+All seeing eye, Opera, Antivirus. Trenger egentlig firewall, men skid samme. så lenge det ikke skjer noe med Linux partisjonen som tar opp 3/4 av disken driter jeg i det. bruker den ca. hver annen måned...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...