Gå til innhold

kjapper oppstart ønskes :)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om mulig kan du ikke se bort fra tipset om RAM og SSD.

 

Når det gjelder å fjerne programmer fra Windows oppstart, kan du enten gjøre det manuelt ved å eksempelvis søke på hver prosess hos eksempelvis SystemLookup eller Bleeping Computer En enklere metode er eksempelvis programmet Runscanner eller SlimCleaner som enklere lister opp hva du bør beholde og hva du kan deaktivere fra Windows oppstart. Av disse er SlimCleaner enklest i bruk og er mer oversiktlig.

 

Det er også Windows services som kan deaktiveres for raskere oppstart og bedre systemytelse.

Black Viper har en enkel og god guide på hva du kan deaktivere, en liste jeg selv har benyttet meg av i mange år.

Lenke til kommentar

Autoruns er også et alternativ for å liste opp alt som starter med Windows.

 

Det kjipeste alternativet er jo å re-installere Windows. Jeg vet det tar lang tid når man inkl. installasjon av drivere og programmer. Men man får også en mulighet til å gå gjennom alt man bruker. Jeg pleier å installere programmene etter hvert som jeg har bruk for dem, og slik unngår jeg mange små "nytteprogrammer" man har installert over tid, men ikke bruker.

 

Du kan jo også benytte hvile-/dvalemodus. Jeg gjør det med Windows 8. Måtte dog skru av muligheten for enheter som kunne vekke maskinen, ellers gikk den plutselig på...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...