Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Har lenge slått meg tanken om å starte min egen nettbutikk med egne designer klær, accesories osv. Men navnet på designet mitt er veldig vanskelig. Har tenkt på å bruke mitt eget navn i designe, men føler det kan bli veldig originalt.

Navnet mitt er Sara Bergland, og har tenkt på Sara's design eller noe lignende.

Vil gjerne høre noen forslag og tips til noe jeg kan ha! :)

Noen som vil hjelpe meg? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer jo litt an på hvilke assosiasjoner du vil folk skal ha, og som igjen er grunnen til at de skal kjøpe produktene dine. Ingen kjøper et produkt i dag. De kjøper en følelse som igjen blir en identitet.

 

Bruker du navnet ditt gjør du jo det personlig.

Det er mer statement bak å bruke et fullt navn enn å bare bruke fornavnet.

Du eksponerer deg jo mer, så fallhøyden blir jo større, men samtidig går du på skyer hvis det går bra.

Når du velger navnet til bedriften sier du også noe om hvilken målgruppe du ønsker å henvende deg til.

Derfor bør du tenke litt på branding-elementer og hva som er den helhetlige planen din slik at det passer inn i et konsept som er salgbart mot målgruppen din.

Lenke til kommentar

Det kommer jo litt an på hvilke assosiasjoner du vil folk skal ha, og som igjen er grunnen til at de skal kjøpe produktene dine. Ingen kjøper et produkt i dag. De kjøper en følelse som igjen blir en identitet.

 

Bruker du navnet ditt gjør du jo det personlig.

Det er mer statement bak å bruke et fullt navn enn å bare bruke fornavnet.

Du eksponerer deg jo mer, så fallhøyden blir jo større, men samtidig går du på skyer hvis det går bra.

Når du velger navnet til bedriften sier du også noe om hvilken målgruppe du ønsker å henvende deg til.

Derfor bør du tenke litt på branding-elementer og hva som er den helhetlige planen din slik at det passer inn i et konsept som er salgbart mot målgruppen din.

Du har ett veldig godt poeng der! Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Sara's design da tenker jeg på en litt småludden middelaldrene dame typ 60år som driver en liten butikk med litt kjedelig dameklær i den aldersgruppen hun selv er.

Mulig jeg har rare assosiasjoner, men det er hvert fall det første som faller meg inn.

 

Da syns jeg det er bedre å bare bruke ditt fulle navn, Sara Bergland.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Sara's design da tenker jeg på en litt småludden middelaldrene dame typ 60år som driver en liten butikk med litt kjedelig dameklær i den aldersgruppen hun selv er.

Mulig jeg har rare assosiasjoner, men det er hvert fall det første som faller meg inn.

 

Da syns jeg det er bedre å bare bruke ditt fulle navn, Sara Bergland.

Ja du sier noe der. Viktig å høre litt hva folk tenker når man hører forskjellige navm! Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Det spørs også hva slags designerklær du skal selge. Skal du selge klassisk designerklær for Frognerfruer, eller "trendye", eksklusive og kunstneriske designerplagg fra mer eller mindre kjente europeiske designere?

Tenker jo på Trendye klær, men samtidig klær som du ikke har sett før. Nye og trendye klær er det jeg vil satse på.

Lenke til kommentar

Du kan bruke etternavnet ditt også.

F.eks Valentino Garavani som har merket Valentino.

klær som er på superkul har man sett før. klarer ikke beskrive klær jeg skal designe før jeg har funnet ut så mye om det. det jeg ville vite nå var om noen hadde tips til ett navn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...