Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Hei. X er en bottleneck, så den må få alle ressursene den krever, ellers stopper den datastrømmen i maskinen. Realtime er også ikke like bra some renice -20, for minimal jitter. Som kan være det at data må likevel deles litt fornuftig og her er jo Fair Scheduler genialt.

 

Joachricar: Helt topp å høre. Det er akkurat det den skal gjøre.

 

Den fungerte ikke så bra i 12.10? Jeg kan jo lage en ny versjon snart, hadde planer om å teste den med Steam også.

 

Fred være med deg.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Sorry, er på ferie med kun telefon som verktøy. Kan sikkert hjelpe deg til uka med å lete fram en config. Vil tro ubuntu har noen ferdige debs og wiki tilgjengelig. Enkel løsning er kanskje å bare enable det meste som moduler. Stort sett vil linux uansett bare laste moduler ved behov. Gjør stadig vekk den øvelsen på openwrt, men er et par år siden jeg gjorde det på debian.

 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har kompilert kernel mange ganger :) Det jeg lurte på hva som var spesiellt i Ubuntu kernel nå, siden lyd ramlet ut. Men det er mest for Steam om dagen, så det har ikke så veldig høy prioritet :) Men det er gøy å se en kraftig maskin pushe noe smooth polygons da.

De som bruker linux profesjonellt vil vel også like en low-jitter kernel, da maskinen går utrolig smooth ellers også.

 

Men det gjør ikke jeg for øyeblikket, så det blir en reboot, for å se litt morsom Steam engang iblant.

Fred være med deg.

Lenke til kommentar

Burde ikke være noe spesielt. Lyddrivere skal følge alsa, og autmatisk lastes ved boot. Ser det er en del rapporter på nettet om at lyddriver ikke er aktivert i standard ubuntu kernel config. Sjekk ved å kjøre lsmod på kjerne hvor det funker, så du vet hvilken lyddriver du bruker. Sjekk så under alsa i menuconfig at den er aktivert som modul.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...