Gå til innhold

hvordan bli religion lærer vgs


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Såvidt jeg vet er det to muligheter for å bli lærer.

 

1. Gå allmennlærer/førskolelærer/hvasomhelstlærer. Du vil da få alle fagene på det samme stedet.

 

2. En del jeg kjenner har tatt årsstudium i de fagene de ønsker å undervise for så å ta et fjerdeår i pedagogikk. Pedagogikk er etter hva jeg har forstått en forutsetning for å kunne bli lærer.(Kan godt være jeg tar feil her, så ikke skyt meg om det viser seg å være tilfellet). Problemet som kan oppstå er at man ikke har alle fagene på samme sted, og at man dermed må flytte på seg underveis. Her på UIA har de begge fagene, men gudene om jeg vet hva snittet ligger på. Antar at du må ha rundt 4 iallefall for å komme inn, men skader nok ikke om du har høyere.

 

Minuset her er vel kanskje at du må søke deg inn hvert år på de forskjellige fagene og at studieløpet ikke er sikret i det du kommer inn første gang.

 

Lykke til videre iallefall :)

Lenke til kommentar

Jeg studerer for øyeblikket på NTNU. Jeg har tenkt å jobbe som lærer når jeg er ferdig, og fagene blir religion og norsk. Slik jeg gjorde det her var at jeg tar en bachelorgrad i nordisk(norsk). Og i denne graden skal jeg også ha et støttefag på 45 studiepoeng.(For å undervise i et fag må du ha minst 60) Så jeg valgte religion som støttefag men et fullt årsstudium(60 stp) for å få undervisningskompetansen. Når jeg gjør det på den måten slipper jeg å måtte søke når jeg skulle over på religion. Når bachelorgraden er ferdig blir jeg å ta PPU(pedagogikk). Jeg vil da få status som adjunkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...