Gå til innhold

Egentreningsøkt fotball. Tips?


johan1

Anbefalte innlegg

Skal legge inn en eller 2 ekstra egentreningsøkter nå. Den skal vare i 3 timer(!) på lørdager og søndager. Det vil være en spisepause midt i.

15 min oppvarming

45 min sprint/spenst

30min venstrefot

30min Langskudd

30 min dribling/teknikk

30 min avslutninger innenfor 16

Hvordan ser den økta ut?

 

Jeg spiller spiss. Pausen vil være halvveis ut i økta. Har noen tips for å bli bedre på avslutninger, og for å generelt score flere mål når man spiller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Skal legge inn en eller 2 ekstra egentreningsøkter nå. Den skal vare i 3 timer(!) på lørdager og søndager. Det vil være en spisepause midt i.

15 min oppvarming

45 min sprint/spenst

30min venstrefot

30min Langskudd

30 min dribling/teknikk

30 min avslutninger innenfor 16

Hvordan ser den økta ut?

 

Jeg spiller spiss. Pausen vil være halvveis ut i økta. Har noen tips for å bli bedre på avslutninger, og for å generelt score flere mål når man spiller?

 

Første som slår meg er at sprint&spenst-økta er ganske lang, men mest fordi du skal gjøre så mye annet etterpå. Kanskje du heller kan korte akkurat den økta litt ned og for eksempel avslutte dagen med spensthopp? Hvilke øvelser kjører du for å bli raskere?

 

Ellers kjempebra at du trener venstrefoten din. Skal en ha noe å gjøre på toppnivå i dagens fotball er det svært greit og kunne bruke begge føttene. Finn en vegg og slå pasninger på, bruk innsiden, utsiden og vristen.

 

Jeg synes egentlig du bruker hver ganske lang tid på hver øvelse, men om du orker å gjøre dette hver helg fremover, så er det selvfølgelig bare bra. Men man kan fort bli lei når øktene er alt for lange..

 

Du bør forresten også finne en som er like treningsvillig som deg. En som du kan slå pasninger til - aller helst en keeper.. for da kan du jo skyte på han og øve på å komme alene med keeper (fra forskjellige vinkler).

 

For å bli en bedre avslutter må du avslutte mye på mål og bli god til å plassere ballen. Studer avslutningsteknikken til de beste spissene i verden. Sjekk for eksempel ut Solskjær og Ruud van Nistelrooy. Spesielt Solskjær var enorm på å bare bruke ett og to touch innenfor 16-meteren.. derfor er førstetouchen utrolig viktig.

 

Hadde jeg vært ung i dag skulle jeg uten tvil øvd mer på førstetouch og vendinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...