Gå til innhold

hevlett packard


imbinda

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg antar at det er den som heter ze5413 du snakker om. Jeg vurderte samme maskin men siden den har en desktop prosessor og ikke en mobil prosessor, slo jeg den fra meg. Ulempen med at den har en desktop prosessor er at den vil utvikle mer varme og trekke mer strøm siden den går på full hastighet hele tiden. En mobil prossesor er en prosessor som er laget for bærbare og setter automatisk ned hastigheten når den ikke blir så hardt belastet. Viften starter da kun ved behov mens en med en desktop prosessor så vil viften mest sannsynlig gå hele tiden (og det fører til mye støy).

 

Det spørs litt hva slags bruk du skal ha den til. Maskinen ellers er kjempe bra utstyrt og verdt prisen vil jeg si. :)

 

Du kan se litt på HP sin hjemmeside for bærbare PC'er om du vil ha mer informasjon om den enn det du finner på Elkjøp sine sider.

Lenke til kommentar

Jeg vil si d helt motsatte som tv_giske skrev...

Min kjæreste og meg er begge studenter, og nå i høst skulle vi begge ha oss en bærbar pc, for skole osv...

Hun valgte den ze5413 for 9995,- på elkjøp....og jeg valgte en ecs 551 fra multicom.no.

Testa hennes maskin med 3dmark2001 og ze5413 maskina fikk ~900 poeng (orginalt satt opp fra elkjøp)....mot ~7200 poeng for ecs maskina (har ikke selv testa ecs maskina mi, kun resultater andre har posta her i forumet).

 

Poenget er at den ze5413 kun egner seg til i.nett, mp3 avspilling og word liknende ting.... Har testa noen spill, gtavc og bf1942, men ingen av disse var i nærheten av å kunne spilles. Jeg er klar over at ikke alle kjøper maskin for å kunne spille :) , men syns når en først legger ut så mye penger, og spranget opp til ett bedre alternativ er så lite.... Så burde en kjøpe seg en maskin som ikke i utgangspunktet er utdatert..

Derfor syns jeg d vil være verdt å legge litt ekstra penger inn i en bærbar, slik at en får en bedre prossesor, og ett skjermkort som ikke deler minne med resten (og ett kjøp som en kanskje ikke angrer så fort på....?) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...