Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Karakter F etter mye lesing og informasjonsresearch


Anbefalte innlegg

Errmehgahd. Er du så trangsynt, eller må du virkelig prøve?

 

INGEN BRYR SEG OM DU BRUKER BEDRIFTEN KILDEHENVISNING PÅ LEKSENE DINE!

Men det er en grei praksis å bruke siden man da hever kvaliteten på leksene dine og man lærer hvordan man skal bruke kilder, man kan få tilbakemeldinger på det og dermed prestere bedre på eksamen hvor det virkelig teller.

Fagskole, høgskole eller universitet - ingen ting legaliserer plagiat.

 

 

Skjønner ikke hvorfor dere diskuterer universitetspraksis når temaet omhandler ei oppgave som er levert inn på en fagskole.

Det understreker jo betydelig at plagiat er en sak man skal holde seg unna.

Angående det å plagiere på universitet, man blir ikke bare kastet ut, man får ikke avlagt noen form for eksamen ved universitene på et helt år (worst case), alle universiteter får opplyst at man har jukset - man blir suspandert fra undervisningsinstitusjonene.

 

Ett fett om det er fagskole, universitet eller ei - plagiat holder man seg unna.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Errmehgahd. Er du så trangsynt, eller må du virkelig prøve?

 

INGEN BRYR SEG OM DU BRUKER BEDRIFTEN KILDEHENVISNING PÅ LEKSENE DINE!

 

Ikke uttal deg om ting du ikke kan. Du skrev:

Nei, man blir ikke kastet ut av Høgskole/Universitet om man er litt dvask med noe som ikke teller for karakter.

 

Etter 4 år med høyere utdanning vet jeg at det du skriver der ikke stemmer. Plagiat = juks uansett om det er lekser eller eksamen. Ferdig diskutert.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Vi får tilnærmet like oppgaver i noe som heter ''Skipsteknikk'', der det er teoretiske spørsmål vi skal svare å sende inn på itslearning. der lærer konsentrere seg om vi har gått igjennom stoffet, godkjent eller ikkje godkjent, selvsagt opp til læreren. Skriver vi rett av boken, eller kopierer så og si rett fra nettet, så går det greit, får kanskje en ''C'' eller ''D''.

 

Så det er bare den utrolige forskjellen på døming og tilpassing,

 

det som vi får lekse i i skipsteknikk får vi inni mellom ein ''Multiple chois'' test den dagen vi har frist å levere inn på, som læreren kan faktisk kan se om vi har gjort oppgaven eller ikkje,

 

Men i dette såkalte ''sikkerhet'' til sjøs, føler eg vertfall at vi blir trukket om vi ikke kan reint skriftspråk eller sette sammen et ''wordokument'' veldig bra.

 

Men eg bøyer meg for alt selvsagt, alt tas i betraktning til neste innlevering.

 

Mvh ''Den lure''

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...