Gå til innhold

Post din casemod her! (eller de du finner)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal det mye til for å lage en modd?

 

er helt nybegynner på detteområdet, men det høres spennende ut :D

Spørs litt hva du er ute etter egentlig... og hvordan kabinett du har :wink: men egentlig er det ikke så anskelig hvis du setter deg inn i det! Men ikke bli utålmodig.... da går det galt..

Lenke til kommentar

Det kommer jo ann på hva man mener med en mod da, hvis jeg tar med meg et a-open kabinett og en hagle på tur, og blåser et par fine "luftehull" i kabinettet, smeller inn noen blåmalte 60w lyspærer, og monterer hardvare + at jeg limer fast 6 colaflasker rundt omkring i kabinettet, så kan dette kalles en mod, da kabinettet er modifisert.

 

Hva som er en mod, og hva som ikke er en mod er rett og slett et definisjonsspørsmål.

 

Den største utfordringen ved casemodding er vel å få de gamle grå hjernecellene i sving. Så lenge man holder seg innenfor hva man vet, eller har stor tro på at man kan få til, så er ikke casemodding vanskelig, begynner man å begi seg ut på områder man absolutt ikke bør være, så vil man få problemer, men da har man allerede bedt om det på forhånd.

 

Et tips til alle som synes casemodding ser tøft/kult/whatever ut, og har lyst til å prøve på egenhånd er å lete litt rundt på nettet, se hva andre har gjort, og hvodan dem har gjort det, det finnes utrolig mange detaljerte og gode guider og how to's der ute. Se f,eks i forumet til Bit.tech.net, der har folk lagt ut prosjekt logger, noe ala det du finner i worklog forumet til ok.no, bare med flere innlegg, da dette har eksistert en stund.

Worklog forumet til ok.no vil bli en veldig hendig idedatabase for både nye og gamle casemoddere etterhvert som tiden går, og forumet får litt fylde.

 

Huff, dette ble mye det, men jeg håper da det var litt hjelp i det jeg skrev, og ikke bare ren BS.

Lenke til kommentar
Skal det mye til for å lage en modd?

 

er helt nybegynner på detteområdet, men det høres spennende ut :D

Spørs litt hva du er ute etter egentlig... og hvordan kabinett du har :wink: men egentlig er det ikke så anskelig hvis du setter deg inn i det! Men ikke bli utålmodig.... da går det galt..

 

Du trenger ikke så mye fantasi da!!!!

Dette tok jo bare noen dager. Pga Lim som skulle tørke og litt klipping og sying. Det tok lengre tid for å sette opp denne siden. Som foresten ikke er helt ferdig.

 

Du trenger ikke å gå lengre enn til www.Microplex.no og www.3dfxcool.no for diverse deler. Men det som er trikset er å ikke la pc'en din se helt lik ut som alle andre. Hvem som helst kan kjøpe et vindu og putte inni noen lys.

Det er bare fantasien som stopper deg. Og sikkerheten for deg og pc'en.

 

Har selv en ide om å intrigere pc'en med bordet mitt. Slik at det bare stikke opp noen uttak for lys, usb ol. Pluss et smalt hull i bordet til cd in sloten. Slik at det er bare til å stikke nedi cd'en i hullet på bordet. Dermed ser du ikke pc'en, men har alikavel samme bruker vennligheten som før. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...