Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. Jeg har tenkt å sett eopp et trådløst nettverk hjemme til meg selv, men har null peil på hva jeg trenger og hvordan jeg gjør det. Er det noen som kan hjelpe meg med det? eventuellt anbefale en bra hjemmeside?

Jeg har bestemt meg for å gå for 802.11g standarden. Hvordan er det med rekkevidden på den inne i hus, gjennom dører og i forskjellige etasjer?

Hilsen, utvitende

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil anbefale dere gå til anskaffelse av base stasjon ja, da disse har mye sterke signal...

Det er nesten alltid kortene som ikke klarer mer, mens basestasjonen har en lang rekkevidde...

Dere må også huske at radio signaler tar den rette veien til og fra, dette menes som regel at den går igjennom gulv og flere vegger...

Det at den går igjennom gulv og vegger demper signalet alvorlig...

3Com skriver selv at deres utstyr har rekkevidde på 480 meter i fri sikt(hvis jeg husker riktig) men kun 60 - 80 meter innendørs...

Satte nyrlig opp nettverk mellom 2 hus, husene stod 5 meter i fra værandre, for å få et stabilt signal mellom husene så måtte man plassere basestasjonen i et vindu rettet mot den pcen i det andre huset som skulle ha internett...

Hvis man satte basestasjonen på et bord så den måtte gå igjennom veggen til det første huset også ble signalet svagt og ustabilt.

Men hvis du tenker på å skaffe deg trådløst nettverk, så er 3com pakkene som selges nå til dags ypperlig da dem er veldig billige...

Og slår de mange andre pakker som er dyrere.

Skrevet

Skulle akkuratt til å poste topic så her er mitt spørsmål :

Vi er fire, fem stykker som skal ha WLAN, jeg bor ca 300m fra han ene (kanskje mindre) med en blokk imellom oss og noen trær, that is it. De andre er nærmere (100m) med noen hus imellom. Vi hørte noe om noe slags "antenne" som vi f.eks kunne satt oppå toppen av blokka for å forsterke signalene mellom hverandre :shrug::shrug:

Rabler jeg nå eller er det muligheter ??? :roll: :oops:

Skrevet

jeg bor rett ved en sånn stans stajon som måler nedbør , den har en sender som støyer noe ... ja ... mye... Så på en dårlig dag så kan jeg miste dekning på 5 meter fri sikt. Prøvde 3 basestasjoner fra Jaxx, 3com og orinoco... Like ræva alle sammen...

Tok utstyret til foreldrene mine... der funket alt... i alle 3 etasjene og ute i hagen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...