Gå til innhold

Med dette kan du bygge din egen Mac


Anbefalte innlegg

' timestamp='1360836640' post='20226043']

Hvordan fungerer OSX på hjemmebygg nå? Testet det for 4 år siden, og da var det en del jobb ved oppdateringer osv. Er det nå mulig å kjøre inn en standard OSX-installasjon, og bruke den som en helt vanlig Mac?

 

Er ca på samme linje som med å installere på en windowsmaskin som er bygget selv..

Du må finne noen drivere selv. Du må være litt på vakt å velge riktige deler da.

Har du Gigabyte h77/z77 kort og nvidia grafikk er du nesten i boks uten noe særlig konfigurering.

Endret av tjbr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men med original OSX så er ikke oppdateringer noe issue lenger?

 

Tidligere måtte en drive med slike driverting jeg ikke orket å sette meg inn i.

 

Kjørte vel OSX et års tid på et ASrock hovedkort. (Støttede GPU, lyd og nettverk.) Funka egentlig knirkefritt, uten oppdateringer. Husker ikke helt hvilken release jeg kjørte da. Var en av de fra OSX86project eller hva siden het. Måtte ha en USB plugget i maskinen som den bootet fra mener jeg. Lenge siden, og regner med det har gått fremover siden den tid :)

Lenke til kommentar
' timestamp='1360851176' post='20226786']

Men med original OSX så er ikke oppdateringer noe issue lenger?

 

Tidligere måtte en drive med slike driverting jeg ikke orket å sette meg inn i.

 

Kjørte vel OSX et års tid på et ASrock hovedkort. (Støttede GPU, lyd og nettverk.) Funka egentlig knirkefritt, uten oppdateringer. Husker ikke helt hvilken release jeg kjørte da. Var en av de fra OSX86project eller hva siden het. Måtte ha en USB plugget i maskinen som den bootet fra mener jeg. Lenge siden, og regner med det har gått fremover siden den tid :)

 

Den eneste driveren jeg har måtte reinstallere er lyddriver, men det tar mindre enn 20 sekunder :)

Det samme gjelder min forrige PC, den kjørte også standard Mac OS installasjon kjøpt og lastet ned fra AppStore.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...