Gå til innhold

Hjelp til ny multifunksjonsprinter


Anbefalte innlegg

Jeg har nå en utgammel HP PSC 1210 som synger på siste verset etter x antall år i trofast tjeneste. Sitter å ser på nye men det er så mange å velg i mellom at jeg synes det er litt vanskelig å velge

 

Derfor trenger jeg en ny multifunksjonsskriver.

 

Jeg bruker i all hovedsak denne til følgende;

- Utskrift av tekstdokumenter og tekstdokumenter med blanding av tekst og grafikk

- Skanning av dokumenter.

- Ett og annet bilde skrives også ut

 

Følgende kriterier er derfor viktig for meg med en ny multifunksjonsskriver;

- Meget god tekstkvalitet

- Bra grafikkutskrifter

- Må kunne kobles til Wifi

- Noenlunde ok pris på utskriftene

- Må ikke sluke blekk

- Mulighet for minst en sort og 3 fargepatroner, gjerne i XL-format

 

Er det noen som kan komme med noen gode tips til en ny multifunksjonsskriver?

Priskategori +/- 200-1400

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er bare at Lexmark skal slutte å produsere blekkskrivere etterdet jeg har forstått.

Det bekymrer meg lite. Lexmark har hatt et notorisk dårlig rykte på blekkskriverfronten, et rykte de ikke har klart å kvitte seg med. Deres senere modeller har fått vesentlige forbedringer, bl a på kvalitet og blekkforbruk. Om jeg ikke får support om 3 år på min skriver, er det helt greit for meg. Vi snakker tross alt om en skriver til kr 700 (inklusiv USB kabel). Blekk vil du alltid få tak i, uansett om Lexmark skulle slutte å levere sitt eget blekk. Du får en skriver med separate blekkpatroner (også XL), dupleks-print og Wi-Fi til en svært konkurransedyktig pris. Full Linux støtte har den også, med egen driver fra Lexmark.

 

Det neste alternativet jeg ville ha vurdert er Canon PIXMA MG6350, til nesten dobbelt pris. Den har bedre skannings- og utskriftskvalitet, men blekkforbruket er høyere. http://www.elkjop.no/product/data/skriver-og-skanner/PIXMAMG6350/canon-pixma-mg-skriver-mg6350-aio

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...