Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Ingen respons på skjermkort etter installasjon av vannkjøling


Anbefalte innlegg

Specs:

 

Chieftec Nitro Series BPS-750C 750W PSU

ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Modular, 4x 6+2pin P

 

ASUS Maximus IV GENE-Z, Socket-1155

m-ATX, Z68, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, CFX&SLI, SATA 6G

 

Intel® Core? i5-2500K Processor

Socket-LGA1155, Quad Core, 3.3Ghz, 6MB, 95W, Boxed

 

EVGA GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA

PCI-Express 2.0, "Superclocked", GDDR5, 2xDVI, nat

 

Cooler Master Seidon 120M CPU Kjøler

Socket 775/1155/1156/1366, AM2(+)/AM3(+)/FM1, 600~

 

 

Hei.

 

Benyttet fredagskvelden til å montere inn vannkjøling i datamaskinen. Da den skulle startes opp virket alt slik det skulle, men skjermen viser ingenting. Viften på skjermkortet går rundt og sjekket hdmi til skjerm at den sitter i. I tillegg lyser det en rød lampe på dram som jeg ikke har sett før og visstnok indikerer feil med ram. Vannkjølingen går, viftene går, men får ikke noe frem på skjermen. For meg virker dette veldig rart da datamaskinen fungerte 100% rett før installasjon av vannkjøling.

 

Når vannkjølingen ble installert, ble skjermkort tatt ut og hovedkort skrudd av for å feste bracken til kjøleren. Etter dette ble alt satt på plass igjen.

 

Dette er undersøkt/testet:

-Hdmi til skjerm sitter som den skal

- Tatt ut skjermkort og satt inn på nytt

- Sjekket strøm til skjermkort

- Tatt ut ram og satt i disse på nytt, testet begge slottene.

 

Helt blank her, skjønner virkelig ikke hva som kan være galt. Håper på tilbakemelding :)

 

Mvh

Stian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å bruk noe annet enn HDMI, jeg har hatt slike problemer før og da har det virket med andre ting enn HDMI til første boot etter GPU har vært tatt ut av HK.

 

Når du kommer i desktop så lar du bare windows installere driveren automatisk - kommer fram nede på oppgavelinja. La den gå til den er fullført og så slår du av og skifter til HDMI og starter opp igjen.

 

 

Forresten til meg lyste det opp på samme måte på HK tror det var fordi maskinen ikke registrerte gpu skikkelig før den var i windows loadingen.

Endret av Moozoren
Lenke til kommentar

Prøv å bruk noe annet enn HDMI, jeg har hatt slike problemer før og da har det virket med andre ting enn HDMI til første boot etter GPU har vært tatt ut av HK.

 

Når du kommer i desktop så lar du bare windows installere driveren automatisk - kommer fram nede på oppgavelinja. La den gå til den er fullført og så slår du av og skifter til HDMI og starter opp igjen.

 

 

Forresten til meg lyste det opp på samme måte på HK tror det var fordi maskinen ikke registrerte gpu skikkelig før den var i windows loadingen.

 

Takk for raskt svar!

 

Fikk ordnet en DVI kabel, men dette hjalp ikke. Har også testet med HDMI inn i hovedkortet men det skjer ingenting. Viften på grafikkortet går og alt virker normalt, men bli oppråd nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...