Gå til innhold

BK: Postkort fra Oslo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DAGENS BILDE:

Et bilde litt utenom det vanlige, som kanskje ikke alle stopper opp ved, men som jeg fant ganske fascinerende da jeg først ga det litt tid.

 

Den mørke og nesten litt gammeldagse stemningen gir meg assosiasjoner av halvglemte minner og inntrykk fra barndommen, og jeg ser ikke bort fra at noen som har vokst opp i oslo kan visuelt huske "gamle dager" mer eller mindre som dette.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

Det der er jo Brynsbakken faktisk den strekningen i norge som har den brateste hellinga for tog her til lands.

Joda husker godsvogna som kom in til venstre litt lenger ned å leverte kuer til slakterie på grønnland .det som hvar rart med det hvar at de gjikk siste stykke ned gjenom Swergårdsgate.

En av de bruneste boplassene er ved første bro over veien der i gamle dager vel å merke.

-

Jeg klarer ikke få asosiasjoner til gamle dager der nei alt for mye modernisme

Endret av skrim
Lenke til kommentar

DAGENS BILDE:Et bilde litt utenom det vanlige, som kanskje ikke alle stopper opp ved, men som jeg fant ganske fascinerende da jeg først ga det litt tid.Den mørke og nesten litt gammeldagse stemningen gir meg assosiasjoner av halvglemte minner og inntrykk fra barndommen, og jeg ser ikke bort fra at noen som har vokst opp i oslo kan visuelt huske "gamle dager" mer eller mindre som dette.

 

Takker så meget. Hyggelig overraskelse å bli valgt ut til dagens bilde.

Lenke til kommentar

Til Info: Bildet er på Nordenga bru som går mellom Vannspeilet/Bjørvika og Schweigaardsgate på Grønland.

På brua er det et "hoppegitter" som fullstendig ødelegger utsikten. Bildet er tatt gjennom dette gitteret i retning Ekeberg.

 

Jeg finjusterte bildet i RAW før jeg la jeg inn en bakgrunn (et foto av et teglsteinsloft) og visket ut kantene av bildet.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg setter pris på tilbakemeldingen.

Hva synes du burde vært gjort annerledes med bildet?

er ikke lett men fjernet bygget helt nede til høyre det er litt for mye moderne.Det gule som telenor hadde en periode?

Nå er sitvasjonen den at jeg har jobba litt for mye i det aktuelle området så derpå er det vanskelig å se det nostalgiske i mitt hode så står det fremdeles gamle tremaster klistra i hodet.

Hilsen en tidligere skiftekonduktør og jernbanearbeider

Endret av skrim
Lenke til kommentar

skrim: Når man behandler bilder så er det mange forskjellige metoder man kan bruke, blant annet slik som jeg har gjort her å forsøke å få en retro-look i bildet.

Begrensningene/utfordringene ligger selvfølgelig der: det ville blitt et sabla prosjekt om jeg skulle gjenskape tidligere bygninger og tremaster.

Da er det enklere med retro bilder hvor folk/interiør er involvert: klær og interiør er lettere å bytte ut/kjøpe/skaffe enn gamle bygninger :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...