Gå til innhold

[Løst] Bygge gaming PC


Anbefalte innlegg

Jada jeg vet at folk bare prøver å være hyggelig å komme med forslag, men hvis du skal kjøpe et billigere hovedkort som egner seg til gaming og et greit wifi kort så blir det å koste nesten akkurat det samme. Jeg satt og surfet litt og fant ut at det eneste som var billigere hos dustin enn hos komplett var kabinett, antistatisk armbånt, kjølepasta og ram. Jeg kunne ha fått en psu somvar 750 w til samme pris som den jeg har valgt, men den var vist bare dritt. Jeg tror jeg kjøper kabinett, antistatbånd og kjølepasta hos dustin, og resten hos komplett.

 

Hovedkort har ingenting å si på ytelse i det hele tatt, kansje sånn 0.01fps eller noe, du bør sterkt vurdere ett bedre skjermkort enn ett "bedre" hovedkort.

Du kjøper ikke hovedkort for å få god ytelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjølepasta og antistatiskbånd? Kjølepasta er ferdig påført stock-kjøleren til i5 3540k og antistatisk bånd.. vel. Bare ta på noe metall før du fikler inni PCen din. Når det gjelder trådløs nettverkskort. Her har du en snedig liten sak som bør dekke dine krav dersom du ikke har veldig lang rekkevidde til den trådløse routheren. NetOnNet har forresten gratis frakt.

 

Ja, det er kjølepasta ferdig påført på stock-kjøleren til 3570k, men det anbefales å ikke bruke den. Antistatisk armbånd er billig forsikring. Jeg trenger ikke den lille usb wifi donglen når det er innebygd wifi i hovedkortet. Det er jo ikke bare derfor jeg valgte det hovedkortet.

Lenke til kommentar

Hovedkort har ingenting å si på ytelse i det hele tatt, kansje sånn 0.01fps eller noe, du bør sterkt vurdere ett bedre skjermkort enn ett "bedre" hovedkort.

Du kjøper ikke hovedkort for å få god ytelse.

 

Kan vi ikke bli ferdig med diskusjonen om hovedkort som er dyrere enn skjermkort, osv. Jeg tenker slik at når jeg først skal gjøre noe, så gjør jeg det skikkelig første gang så jeg slipper å gjøre det om igjen. Så da kjøper jeg et bra hovedkort med en gang. Asus P8Z77-V PRO var hovedkortet som var anbefalt på hardware.no.

 

Gigabyte Geforce GTX 650Ti er et greit budsjett kort til en mellomkraftig maskin.

Lenke til kommentar

Ja, det er kjølepasta ferdig påført på stock-kjøleren til 3570k, men det anbefales å ikke bruke den. Antistatisk armbånd er billig forsikring. Jeg trenger ikke den lille usb wifi donglen når det er innebygd wifi i hovedkortet. Det er jo ikke bare derfor jeg valgte det hovedkortet.

Jasså ja? Hvor har du dette fra? At den allerede påførte kjølepastaen ikke er god nok? Har du planer om å overklokke eller?

 

Antistatisk bånd.. Jaja, ditt valg. Og hele poenget med den trådløse USB-kortet. Og skal du gjøre det ordentlig så kjøper du ikke 650Ti til en gaming-maskin.

Lenke til kommentar

Jada, jeg kan gi meg for det ser ikke ut som det verken går fremover eller inn, jeg bare gir deg tips som du tjener på når du uansett ikke har råd til de beste skjermkortene, spar 500kr på hk og du får bedre skjermkort og det med den termiske pastaen på stockjøleren er bare tull, det er en STOCK kjøler, du får uansett ikke mer enn kansje 1-2 grader forskjell om du er heldig, ubetydelig, skal du klokke bør du styre unna stock kjøler, selv om du sikkert får dratt opp CPU litt, men det er neppe mye.

Og der har du også spart en 50-100kr ved å ikke kjøpe ny bortkasta termisk pasta, voila.

 

Aner ikke hva slags spill du skal spille så klart, men jeg tar utgangs punkt i at du faktisk skal spille en del grafikk tunge spill for idag, uansett, hva skal du spille?

WoW og pacman?

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Jasså ja? Hvor har du dette fra? At den allerede påførte kjølepastaen ikke er god nok? Har du planer om å overklokke eller?

 

Antistatisk bånd.. Jaja, ditt valg. Og hele poenget med den trådløse USB-kortet. Og skal du gjøre det ordentlig så kjøper du ikke 650Ti til en gaming-maskin.

 

Ja, har tenkt å overklokke. BTW, kjekt å ha kjølepasta hvis jeg skulle trenge det en gang, så slipper jeg å kjøpe når jeg trenger. Lettere å bytte ut skjermkort enn hovedkort. Vurderer å velge et GTX 660, men det blir ikke noe bedre enn det. Eller kanskje jeg velger et HD 7770 2GB, det har støtte for crossfire.

Lenke til kommentar

Jada, jeg kan gi meg for det ser ikke ut som det verken går fremover eller inn, jeg bare gir deg tips som du tjener på når du uansett ikke har råd til de beste skjermkortene, spar 500kr på hk og du får bedre skjermkort og det med den termiske pastaen på stockjøleren er bare tull, det er en STOCK kjøler, du får uansett ikke mer enn kansje 1-2 grader forskjell om du er heldig, ubetydelig, skal du klokke bør du styre unna stock kjøler, selv om du sikkert får dratt opp CPU litt, men det er neppe mye.

Og der har du også spart en 50-100kr ved å ikke kjøpe ny bortkasta termisk pasta, voila.

 

Aner ikke hva slags spill du skal spille så klart, men jeg tar utgangs punkt i at du faktisk skal spille en del grafikk tunge spill for idag, uansett, hva skal du spille?

WoW og pacman?

 

Ser den med termisk pasta, kommer uansett ikke til å overklokke før jag har en annen cpu kjøler. Tenkte jeg skulle bruke Stock kjøleren for å spare penger. Jeg kjøpet ikke annet hovedkort, men kanskje jeg går opp til GTX 660, men har ikke råd til mere. Har helst lyst på Nvidia basert skjermkort. Hvis jeg velger AMD så blir det Asus Radeon HD 7770 2GB for å slenge inn et til i crossfire.

 

For øyeblikket spiller jeg Minecraft, Portal (2), Need for Speed: Most Wanted og en litt eldre versjon av CS:Source. Kanskje Battlefield 3 etter vert. Vet ikke hvor mye bedre et HD 7770 er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...