Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

blodåre under det ene øyet


KingInTheNorth

Anbefalte innlegg

Har en ganske stor blå blodåre under det ene øyet, noe som irriterer meg. Vet ikke hvorfor, og husker ikke hvor lenge jeg har hatt det, men har bare lagt merke til det det siste året ca. Har hørt om laseroperasjoner og lignende, men vet ikke om det er nødvendig eller i det hele tatt lov når jeg er 16 år. Er liksom ikke på øyet men mer på det harde beinet under øynet. ingen andre i familien har det, men jeg er veldig blek i fjeset. Kan det hjelpe å få litt farge, eller vil den bare utvide seg da?

Endret av KingInTheNorth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det at blodårer utvider seg når de blir utsatt for varme er ikke noe permanent. Det er en del av kroppens måte å regulere kroppstemperaturen på. Dersom det er kaldt vil kroppen gjerne holde seg varm, og da krymper blodårene i lavt prioriterte områder som i hendene og føttene. Dersom det er varmt vil kroppen forsøke å avkjøle seg, og det skjer ved at den utvider blodårene (slik at varmetapet øker).

 

Har du tatt kontakt med en lege? Kanskje han/hun kan henvise deg til en spesialist?

Endret av ENY
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...