Gå til innhold

Problemer med RuneScape Lag


Anbefalte innlegg

Har hatt kraftig FPS lag i det siste med RuneScape, har mellom 30 og 40 FPS, og av og til så lavt som 20 FPS.

 

Jeg vet ikke hvorfor, men på en gammel PC får jeg 50 FPS helt uten problemer.

 

Spesifikasjoner:

Prosessor: AMD Phoenom II X6 1100T (6 Cores @ 3.30GHz)

Grafikk-kort: 2x Radeon HD 6970

Hovedkort: M4A89GTD-PRO/USB3

PSU: 650 Watt ?

 

Ingame bilde:

u9QAPzZ.jpg

Har en mistanke om at det har med at RuneScape ikke har Multi-Core støtte, men problemet er jo at den gamle PC'en kjører 2.4GHz per core, og denne 3.3GHz per core, så det burde ikke ha noe å si.

 

Er villig til å betale 100M RSgp til den som finner en løsning. Bare skriv RuneScape navnet ditt under løsningen, og hvis den fungerer så kontakter jeg deg.

 

Kan lett kjøre Crysis 2 med Ultra High Definition pack, med alle DirectX 11 instillingene på + Hardcore graphics @ 60FPS uten problemer. Har så langt kun hatt problemer med Icy Tower og RuneScape.

 

Og det er noe rart med CPU'en den hopper opp og ned fra 3.30 GHz til 3.70 GHz.

 

Har oppdatert alle grafikkdriverne og alle PC driverne, så ikke engang tenk på å foreslå det. Og ja, jeg bruker RuneScape klienten, oppdatert 64-Bit Java. Har ikke noe drittvare eller virus på PC'en, er clean rett etter installasjon og oppdateringer.

 

CPU-Z:

8ccSC3o.png

Hvis det er noe mer informasjon som trengs, så vendligst si ifra under.

 

Mvh, Mr. frustrert.

 

Bildene i høyoppløst PNG format:

pictures.zip

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hei,

 

Problemet kan skyldes at den nyeste driveren du bruker ikke klarer å optimalisere max ytelse i java på nettleseren. Kan også være noen innstillinger i nettleseren også. Har du prøvd forskjellige nettlesere?

 

Vil også at du prøver en eldre driver 1-3 bak nåværende driver, du kan også prøve å deaktivere 2-spann modulen for grafikkkorta.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Problemet kan skyldes at den nyeste driveren du bruker ikke klarer å optimalisere max ytelse i java på nettleseren. Kan også være noen innstillinger i nettleseren også. Har du prøvd forskjellige nettlesere?

 

Vil også at du prøver en eldre driver 1-3 bak nåværende driver, du kan også prøve å deaktivere 2-spann modulen for grafikkkorta.

Har prøvd Runescape Clienten, Firefox, Google Chrome, Opera, Internet Explorer, Maxthon til ingen nytte. Har aktivert og deaktivert CrossFire, had brukt "hack" for å bruke max grafikkkort hele tiden (til ingen nytte).

 

Har ikke prøvd eldre drivere. Men ser ut som et CPU problem ikke GPU, fordi det har ikke noe å si hvilken grafikk det er kun hvis jeg tar på flere animations osv at det lagger mer (som trenger cpu).

Lenke til kommentar

Du kan jo prøve å skru av 5 av cpu kjernenes tilgang til RuneScape som et eksperiment.

 

Oppgavebehandling> Høyreklikk prosessen til RuneScape (Evt. nettlesern)> Sette Affinitet (?) (Har ikke norsk Windows, heter "Set Affinity" på engelsk)> Klikk vekk alle utenom CPU 0.

Endret av malmern
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Du kan jo prøve å skru av 5 av cpu kjernenes tilgang til RuneScape som et eksperiment.

 

Oppgavebehandling> Høyreklikk prosessen til RuneScape (Evt. nettlesern)> Sette Affinitet (?) (Har ikke norsk Windows, heter "Set Affinity" på engelsk)> Klikk vekk alle utenom CPU 0.

Det var noe av det første jeg gjorde. Prøvde å bytte rundt på alle kjernene, RuneScape lagger like mye på alle.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...