Gå til innhold

win7 og "insert correct cd"


Anbefalte innlegg

Prøver å kjøre gamle spill på min relativt nye pc, og det går forsåvidt greit. De enkleste spillene, som man kjører gjennom i løpet av en natt, fungerer 100%. Men når jeg skal kjøre spill som er hakket mer kompliserte og typisk gjerne fra tiden rundt millenniumsskiftet (2000/XP-perioden), så får jeg beskjed om at det ikke står riktig cd i spilleren, hvilket selvfølgelig er helt feil. Når jeg googler for de enkelte spill så får jeg beskjed om patches og at dette har med copy protection å gjøre. Det skal egentlig ikke ha noe å si, men jeg har sperret for autokjør. Kan dette forårsake problemer? Jeg er mest interessert i å ordne dette en gang for alle slik at jeg ikke er avhengig av å laste ned patches, det trenger ikke engang være noe som fungerer hver eneste gang for jeg har en 4-5 år gammel vista pc dersom jeg blir desperat. Men denne har jeg ikke med på jobb og det er da jeg, eh, spiller mest. Ja, du leste riktig.

 

Og ja, jeg vet om kompabilitetsmodus. Og adm. kjøring.

Det må da være en vei rundt dette? Sitter her med en temmelig stor haug originale spill som jeg gjerne skulle kost meg med...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...