Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Regelmessig BSOD (muligens SSD?)


Anbefalte innlegg

Har følgende:

ASUS P8Z68

Crucial m4 128gb

i5 2500k @ 4.3ghz

 

Plutselig en dag jeg sto opp hadde pc'en boota og fant ikke ssd'en. Ser nå at det kommer regelmessig bsod etter rundt 1 time oppetid. Når jeg da starter på nytt så er ssd'en borte i bios....det fikser jeg ved å bare dra ut s-ata kabelen og plugge den i igjen. Da virker windows en stund. Windows install er fra des 2011.

 

Pc'en har vært stabil i over 1 år. Oppgraderte java igår kveld, ellers har jeg ikke gjort noen forandringer på lang tid. Fjerna java idag, men problemet er der fortsatt. Har kjørt virus scan med malwarebytes og MSE uten å finne noe.

 

Har kjørt error checking med speedfan på ssd'en, den sier alt er ok. Kan ikke se noe temp problemer på verken cpu eller annet. Crystaldiskinfo sier også alt er greit med ssd'en. Har testa minne gjennom windows sin egen test før oppstart.

 

Prøver å få til minidump av bsod'en, men den vil ikke skrive noen av en eller annen grunn. Har forandra litt nå så håper det virker ved neste bsod. Sist pc'en boota nå så kjørte windows chkdisk av seg selv tror jeg?

 

Noen forslag? Håper minidump fila skal kunne gi noe info, poster her når jeg får skrivd en.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, nå ser det ut til at ting begynner å bli verre.Fikk ikke bsod nå, programmer begynte bare å crashe, så pluselig bare boota pc'en. Ligger ingenting i windows/minidump, mappa blir ikke oppretta. Den var der opprinnelig med filer fra da jeg først fikk pc'en og hadde problemer, men jeg sletta den.

 

Noen forslag?

Lenke til kommentar

Hvordan kan det skje etter 1 år+ ? Kjører memtest86 nå bare for å være sikker....mulig jeg prøver å flashe senere.

 

Det vil ikke skje for etter god stund etter det jeg vet. Har nemlig samme SSD selv i laptopen og hadde nettopp de problemene. Etter flashing til siste firmware, no more BSOD.

 

Edit: Crucial M4 får "hikke" etter ca 4500 - 5000 timer etter det jeg har funnet.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...