Gå til innhold

Hjelp til oppsett i custom case!


Anbefalte innlegg

God Aften Godtfolk.

 

 

Jeg har lenge hatt planer om og lage meg et custom kabinett, til et ATX hovedkort.

 

Planen er og ha et kabinett jeg kan ta med på LAN osv, og få skikkelig creds for.

 

Men, det skal ikke bare se bra ut, det skal ha muligheten for overcloking, og virkelig yte.

 

 

Planen er vel i5-3570K

, et sapphire Radeon 7970 GHz edition, eventuelt et av de nye fra Nvida/AMD, mulig SLI/Crossfire senere.

 

 

 

Men, jeg trenger hjelp til oppsett av vannkjølingen.

 

Jeg har planer om at ting skal se bra ut, og at man virkelig skal se vannkjølingen - men, jeg skal ikke ha noen vinduer, men muligheter til og åpne dørene som på Cosmos 2.

 

Derfor tenker jeg og ha en 230 mm radiator inni kabinettet, eller noe større, eventuelt flere, og en passiv radiator på utsiden.

 

Faren min er rørlegger, så jeg har utstyr og en god del med rør, så den passive radiatoren blir lagd av rør, eventuelt med noen form for lakkering.

 

Den passive radiatoren blir stående på den ene siden, eller kansje geometrisk på begge.

 

Men, hva tror dere om dette?

 

Og, hva måtte jeg trenge av pumpe, slanger, nippler og andre ting?

 

Jeg personlig hadde syntes det hadde vært kult og lagd alt av rør, men da ser man ikke fargen i vannet :p

 

 

Jeg har også rom , med en bitteliten verandre utenfor, som gir meg mulighet til og plasserene en 1080 mm radiator på utsiden, eventuelt bare sette alle radiatorene på verandaen, med mulighet for og sette de inn i kabinettet.

 

 

Men, det blir kaldt hos meg, i vinter har det vært -28 grader, noe som hadde vært utrolig med vannkjøling, bortsett fra at vannet i radiatorene hadde fryst?

 

Så, lurer også på om det finnes en type væske/vann som man har i vannkjølingen, som har frysepunkt på en -20/-30 grader?

 

Om det blir kaldt, kan jeg jo sette det inn, men er litt lat.

 

 

Høres kansje litt overkill, men dette er planene mine.

 

Den passive radiatorene er der bare for "looken", men hva annet tregner jeg?

Endret av Sjofelgut
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ikke ha motorisk dør nei, det blir for vanskelig.

 

Kryss den med denne, og du får noe alá det jeg har tenkt.

 

Blir nok ikke så vanskelig som den første, men jeg tar utgangspunkt i den looken, men innsidne blir enklere, kansje jeg bare skjærer ut en del jeg har av et gammelt kabinett, men dørene som er på det første skal jeg prøve og få til , hvertfall noe lignende.

Lenke til kommentar

Du må nok skaffe deg noen skikkelig sterke hengsler til sånne dører, eller har du? Jeg vet ikke om de her er så store som den første pcen har

http://www.ebay.co.uk/itm/2-Size-Double-Action-Sprung-Spring-Swing-Swinging-cafe-Door-Gate-Saloon-Hinges-/221179636590?pt=UK_Home_Garden_Door_Accessories_LE&var=&hash=item337f556b6e

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...