Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen bedriver psykologisk krigføring med meg..


Anbefalte innlegg

Når jeg er i spill som krever litt av maskinen som Arma 2 dayZ. BF3 og andre store spill. stopper pc'en plutselig akkurat som om det skulle vært en bluescreen, men problemet er som følger. pcen fryser seg helt fast man hører fortsatt musikk i bakgrunnen av spillet i ca. 3 sekunder før lyden også henger seg opp å det bare durer i høytalerene.

pcen må da restartes.

Etter 15-20 min i spillet skjer det igjen..

 

Noen som har hatt samme problem som nå vet ossen det fikses.

 

vet ikke om det er nædvendig men her er specsa

windows. 8

cpu: i5 2500k (stock kjølevifte på cpu)

gpu: amd radeon HD 6970

psu 850W et eller annet jeg ikke husker

ssd 120gb (samsung)

2x 1 Tb HDD

Asus Sabertooth p67

 

pcen er nylig reinstalert fra windows 7 til 8 (bare ssd) valgte å beholde alt jeg hadde på de andre diskene

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

last ned et program som kan sjekke temperaturer.. ala Speedfan elns sånn at du kan konstatere at det er et temperatur problem.

 

 

vertfall slik du beskriver problemet høres det ut som at pcen knekker sammen pga høy temperatur og stort press.

 

dette fikser biffen med en liten vannkjøler og evt legge på noe bra kjølepasta :)

Sjekk at Biosen din er flashet til siste update, eldre versjoner kan brekke seg.

stock kjøleren til intel er også noe sjit. så ville påkostet meg en liten vannkjøling.

 

 

hadde samme problemet med en eldre 1156 build.

Endret av oysteinrodal
Lenke til kommentar
last ned et program som kan sjekke temperaturer.. ala Speedfan elns sånn at du kan konstatere at det er et temperatur problem. vertfall slik du beskriver problemet høres det ut som at pcen knekker sammen pga høy temperatur og stort press. dette fikser biffen med en liten vannkjøler og evt legge på noe bra kjølepasta :) Sjekk at Biosen din er flashet til siste update, eldre versjoner kan brekke seg. stock kjøleren til intel er også noe sjit. så ville påkostet meg en liten vannkjøling. hadde samme problemet med en eldre 1156 build.

 

last ned et program som kan sjekke temperaturer.. ala Speedfan elns sånn at du kan konstatere at det er et temperatur problem.

 

 

vertfall slik du beskriver problemet høres det ut som at pcen knekker sammen pga høy temperatur og stort press.

 

dette fikser biffen med en liten vannkjøler og evt legge på noe bra kjølepasta :)

Sjekk at Biosen din er flashet til siste update, eldre versjoner kan brekke seg.

stock kjøleren til intel er også noe sjit. så ville påkostet meg en liten vannkjøling.

 

 

hadde samme problemet med en eldre 1156 build.

uten press på maskinen ligger den på 32 grader så fort jeg åpner Arma 2 dayZ mod kommer den opp til ca. 55-60 grader. kjøpte meg for en stund siden et vannkjøling sett fra EK verdi 2000 kroner men ville ikke ødelegge kabinettet med å kappe nye fester osv. så det ligger bare å støver ned ett eller annet sted.

vurderer bare å bestille meg en h40 den er billig å den gjør det den skal.

Lenke til kommentar

Hei

Deaktiver lydkortet ditt i device manager og se om det samme skjer, hvis ikke er det lydkortet eller lyddrivere som skaper problemer. En kamerat hadde det samme problemet og løste det ved å kjøpe et enkelt lydkort(han har samme hovedkort).

 

Hvis dette ikke funger, installer alle oppdateringer til windows 8. Du burde også prøve å spille uten å være logget på skype(skype skapte problemer for meg før update av win 8).

Lenke til kommentar

55-60 grader er ikke for høyt for en CPU under load. Blir en CPU for varm, slår PC'en seg av uten varsel for å beskytte den.

Dog kan det dreie seg om GPU som blir for varm, og da kan PC'en oppføre seg slik som du beskriver. Andre komponenter som kan forårsake slikt er PSU.

grafikk kortet ligger på mellom 80-90 grader under load vet du om noe som kan sjekke varmen på psu?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...