Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hydrokortison 1% på penis


Per12345

Anbefalte innlegg

Hei.

Har tenkt og prøve og smøre Hydrokortison 1% på penis grunnet trang forhud.

Men har veldig noiia for at det skal svi, er det tilfelle? Og hvordan skal jeg smøre det på? Bare brette ned forhuden og smøre på undersiden?

Og kan jeg ha samleie samtidig som jeg går på ''kuren''? Skal bruke det i 4-8 uker alt etter om det blir bedre, og tror ikke jeg klarer og holde meg så lenge akkurat.

 

Takker for svar på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri hørt om å bruke hydrokortison i forbindelse med trang forhud. Dersom du ikke har fått beskjed av lege om å bruke det på forhud må du ikke gjøre det. Det bør stå i instruksjonene hvordan det skal smøres på.

 

Skal du ha samleie bør du bruke kondom av hensyn til partner. Hydrokortison er ikke bra for sensitive slimhinner. For din penis bør det dog ikke ha noe å si, siden du allerede har trang og smertefull forhud.

 

EDIT: Dessuten ligger jo FK nå på nett :)

 

http://www.felleskat...ison-ccs-559888

 

"Bør påsmøres i et tynt lag morgen og kveld. Når symptomene er under kontroll, kan antallet behandlinger som regel reduseres, og kan alterneres med mykgjørende behandling. Passer til behandling av akutt og subakutt eksem, som ikke er væskende eller betent.

 

Forsiktighetsregler:

Unngå kontakt med konjunktiva."

 

Konjunktiva er en slimhinne. Men det gjelder selvsagt også andre slimhinner (vagina, anus osv.)

Endret av omnomnomnivore
Lenke til kommentar

Jeg har aldri hørt om å bruke hydrokortison i forbindelse med trang forhud. Dersom du ikke har fått beskjed av lege om å bruke det på forhud må du ikke gjøre det. Det bør stå i instruksjonene hvordan det skal smøres på.

 

Skal du ha samleie bør du bruke kondom av hensyn til partner. Hydrokortison er ikke bra for sensitive slimhinner. For din penis bør det dog ikke ha noe å si, siden du allerede har trang og smertefull forhud.

 

EDIT: Dessuten ligger jo FK nå på nett :)

 

http://www.felleskat...ison-ccs-559888

 

"Bør påsmøres i et tynt lag morgen og kveld. Når symptomene er under kontroll, kan antallet behandlinger som regel reduseres, og kan alterneres med mykgjørende behandling. Passer til behandling av akutt og subakutt eksem, som ikke er væskende eller betent.

 

Forsiktighetsregler:

Unngå kontakt med konjunktiva."

 

Konjunktiva er en slimhinne. Men det gjelder selvsagt også andre slimhinner (vagina, anus osv.)

 

Takk for bra svar, men hva er Konjunktiva?

Er etter mye søking jeg har kommet frem til at Hydrokortison kunne være verdt og prøve, de anbefaler det også til så og si alle her på; http://www.klara-klok.no/?id=1139442939&fulltext=kortison+penis (Klara-Klok), men finner ingenting om hvordan jeg skal smøre det på..

Lenke til kommentar

Lurer på det samme selv, bare jeg har en krem som heter Dermotav 0,05%. Jeg skal smøre på forhuden, men da kommer jeg jo til å få noe på penishodet. Er redd for at det kan føre til irritasjon eller lignende Anonym poster: 6f0dce4f218a3f2ca45c7030a2a0204f

 

"Forsiktighetsregler:

Okklusjon bør ikke benyttes. Forsiktighet ved bruk på genital- og rektalslimhinner, i ansiktet og på intertriginøse områder. Preparatene må ikke komme i øyet (glaukomutvikling). Dersom tegn på hypersensitivitet opptrer, bør behandlingen seponeres umiddelbart"

 

 

Hvis legen din har foreskrevet det for forhuden kan du bruke den der, MEN som det står her, hvis "hypersensitivitet" eller noen andre bivirkninger opptrer må du slutte å bruke den med én gang.

Lenke til kommentar

Takk for bra svar, men hva er Konjunktiva?

Er etter mye søking jeg har kommet frem til at Hydrokortison kunne være verdt og prøve, de anbefaler det også til så og si alle her på; http://www.klara-klo...=kortison+penis (Klara-Klok), men finner ingenting om hvordan jeg skal smøre det på..

 

Konkunktiva er egentlig membranene i øyet, men disse forsiktighetsreglene vil jeg tro gjelder alle slimhinner. Vagina, anus, tuppen av penis osv. og derfor bør du bruke kondom under behandlingen. Kondomet kan også fungere som en ekstra form for lubrikasjon.

 

Smør gjerne på under forhuden om morgenen og kvelden, men unngå å få noe "oppi" urinrøret. La det tørke en stund før du har sex.

Lenke til kommentar

Hydrokortison er det mest anbefalte når det kommer til midler mot trang forhud som ikke er reseptbelagte.

 

Anonym poster: 6f0dce4f218a3f2ca45c7030a2a0204f

 

Kleint og spørre og gå i detaljer, men vet du hvordan den skal smøres på? På penis hode, forhuden på innsiden eller utsiden.?

Vil helst ikke fucke opp min viktigste kroppsdel :wee:

 

Konkunktiva er egentlig membranene i øyet, men disse forsiktighetsreglene vil jeg tro gjelder alle slimhinner. Vagina, anus, tuppen av penis osv. og derfor bør du bruke kondom under behandlingen. Kondomet kan også fungere som en ekstra form for lubrikasjon.

 

Smør gjerne på under forhuden om morgenen og kvelden, men unngå å få noe "oppi" urinrøret. La det tørke en stund før du har sex.

 

Takk for svar, da håper jeg du har rett! :)

Lenke til kommentar

Det er nå mange viktigere deler da, men :p

 

Det bør egentlig stå utenpå tuben. Apoteket skal ha satt på en lapp. Har du ikke fått den utskrevet av lege bør du være ekstra forsiktig. Jeg ville smurt på utsiden av forhuden og penis og latt det tørke en stund. Å smøre på innsiden av forhuden kan være problematisk når den ikke får puste.

 

OBS! Hvis du smører på undersiden av forhuden (altså inni) så bør du dra den så langt tilbake som mulig og la trekke inn i huden.

Lenke til kommentar

Hei.

Har tenkt og prøve og smøre Hydrokortison 1% på penis grunnet trang forhud.

Men har veldig noiia for at det skal svi, er det tilfelle? Og hvordan skal jeg smøre det på? Bare brette ned forhuden og smøre på undersiden?

Og kan jeg ha samleie samtidig som jeg går på ''kuren''? Skal bruke det i 4-8 uker alt etter om det blir bedre, og tror ikke jeg klarer og holde meg så lenge akkurat.

 

Takker for svar på forhånd.

Ikke farlig å smøre på, men hjelper neppe. I den grad noen krem kan hjelpe, bør du be legen din om noe langt sterkere, f eks Dermovat. Samleie kan du ha, men for jentas skyld bør du vente noen timer etter at kremen er påført. Risikoen for at hun kan få en soppinfeksjon øker dersom hun får slik krem inn i skjeden.

 

Mvh Jultomten :)

Lenke til kommentar

Ikke farlig å smøre på, men hjelper neppe. I den grad noen krem kan hjelpe, bør du be legen din om noe langt sterkere, f eks Dermovat. Samleie kan du ha, men for jentas skyld bør du vente noen timer etter at kremen er påført. Risikoen for at hun kan få en soppinfeksjon øker dersom hun får slik krem inn i skjeden.

 

Mvh Jultomten :)

 

Takk for svar.

Har nå kjøpt inn kremen, så kan vell like godt se hvordan det går, så får jeg heller kontakte lege om det ikke skulle funke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...