Gå til innhold

Hoppetau, gangsperr/støl


Gjest Slettet-lYlo5C

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-lYlo5C

Vet ikke om forumet er plassert riktig, men jeg prøver meg her.

Er det god trening å hoppe tau? Har lest litt om det, og at man forbrenner dobbelt så mye kalorier som ved jogging, er dette noe som kan stemme?

 

Er og litt redd for å få for mye muskler i leggene, så om jeg hopper tau i ca 15 minutt her dag vil jeg få veldig store legger? Har ikke særlig mye fett, så er redd for at musklene skal bli for store.

 

Noe annet jeg sliter veldig med er at jeg blir så utrolig gangsperr/støl etter trening. Hoppet ca 15 miuntter på søndag, og nå sliter jeg skikkelig med å gå for jeg er så gangsperr på baksiden av leggene. Er det noe som hjelper mot gangsperre, og har dere noen tips til utstrekningsmetoder til baksiden av leggene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Nå er det vel ikke noe bevis for at tøying skal hindre stølhet etter en treningsøkt. Stølheten vi komme nesten likke sikkert som morgendagen når du gjør noe helt nytt. Etter hvert (noen få ganger) vender kroppen seg til det og du blir ikke like plaget.

 

Nå er ikke tauhopping ren styrketrening, så jeg vil ikke være redd for at du skal få monsterlegger. Det er derimor god trening som du absolutt kan drive med. Kan kanskje bli noe kjedelig i lengden da, så jeg ville foreslått styrketrening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...