Gå til innhold

Nikon SB700 og SB900


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har kun brukt SB-900 og ut fra bildet av baksiden på SB-700 som er en nyere blits så har den 2 skyvebrytere som virker som er hakket enklere å bruke enn SB-900. Det er ingen kjempeforskjeller så du vil nok lett ta i bruk SB-900 sammen med SB-700. Nå finnes det en arvtager til SB-900 som heter SB-910 med noen mindre forskjeller på hvordan de tåler å bli kjørt hardt pga varme og den har litt tydeligere markerte brytere på baksiden.

Lenke til kommentar

På SB-900 hvis man kjører full styrke gang på gang så går det ikke mange minuttene før den stopper med ett pip.

 

Jeg kjører praktisk aldri full styrke da bruker 2 eller flere og det gjør også at ladetiden er mye raskere.

 

Siste gangen jeg klarte å kjøre 2 ! SB-900 varm var i ett lydstudio sammen med teknikker og band hvor det er høyt under taket og lite hvit og da jobbet de på full styrke praktisk talt hele tiden.

 

SB-900 stopper opp og trenger ca 5 min pause før den kan fortsette, tror SB-910 kjører ned styrken istedet før den er for varm så den kan fortsatt brukes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...