Gå til innhold

Ultrazoom for mFT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer litt på hvorfor man skal velge dette framfor Panasonic sin egen 14-140mm med veldig like spesifikasjoner. Det bør nok enten være bedre optisk eller ha lavere pris.

Det kan virke som om den er noe mindre, og det kan være et argument for den; Panasonic sin er akkurat litt i det største laget synes jeg.

Lenke til kommentar
Lurer litt på hvorfor man skal velge dette framfor Panasonic sin egen 14-140mm med veldig like spesifikasjoner. Det bør nok enten være bedre optisk eller ha lavere pris.
Det kan virke som om den er noe mindre, og det kan være et argument for den; Panasonic sin er akkurat litt i det største laget synes jeg.

 

Lengden er ganske lik, men det kan virke som Akam har oppgitt veil vekt på objektivet. Tror det skal være 280 g, og da er det i hvert fall betydelig lettere.

 

Lenke til kommentar
Lengden er ganske lik, men det kan virke som Akam har oppgitt veil vekt på objektivet. Tror det skal være 280 g, og da er det i hvert fall betydelig lettere.
Her er infoen fra den norske importøren:http://www.mynewsdesk.com/no/pressroom/focus_nordic/pressrelease/view/tamron-lanserer-megazoom-til-micro-four-thirds-830559

 

Da tror jeg den norske importøren har rotet litt.

Her fra Tamron sin egen nettside:

http://www.tamron.co.jp/en/news/release_2013/0129.html

Lenke til kommentar

Bryter for å skru av stabilisering er jo vanlig, f. eks. for å spare strøm som stabiliseringen ellers ville bruke, eller om man bruker stativ. De stabiliserte objektivene jeg har har i alle fall det alle sammen.

Det er ikke alle objektiver som bruker mindre strøm når stabiliseringen som er slått av. F.eks. Sigma sine. Om Tamron er slik eller ikke, vet jeg ikke.

 

Bildestabilisering i objektiver foregår ved at en linsegruppe justeres i forhold til bevegelsene som registreres. Når stabiliseringen er slått av, kan den enten holdes i ro mekanisk, eller ved at stabiliseringstyringen for å holde linsegruppen i korrekt posisjon. Hvis man har valgt sistnevnte løsning så trekker objektivet like mye strøm, enten stabiliseringen er av eller på.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...