Gå til innhold

Hvordan tjene penger mens man reiser?


Anbefalte innlegg

Hei, er på leting etter alt fra erfaringer til forslag på hvordan man kan tjene penger mens man er på en eventuell lavbudsjetts reise rundt om i verden.

 

Kan se for meg at ting som blogging og fotografering kan gi en liten inntekt om man har nok lesere eller kjøpere av bildene du tar. Jeg spør med tanke på at setter sammen en lavbudsjetts tur (akkurat nok til å overleve) rundt om i verden etter sommeren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, er på leting etter alt fra erfaringer til forslag på hvordan man kan tjene penger mens man er på en eventuell lavbudsjetts reise rundt om i verden.

 

Kan se for meg at ting som blogging og fotografering kan gi en liten inntekt om man har nok lesere eller kjøpere av bildene du tar. Jeg spør med tanke på at setter sammen en lavbudsjetts tur (akkurat nok til å overleve) rundt om i verden etter sommeren.

 

Hei du. Har ikke erfarign selv med dette, men har en del rundt meg som har gådt for "work and travel".

Det er veldig mang muligheter, skjekk ut: http://www.google.com/#hl=en&tbo=d&output=search&sclient=psy-ab&q=work+and+travel&oq=work+and+travel&gs_l=hp.3..0l4.1859.6266.0.6437.15.11.0.3.3.0.407.1971.0j3j3j1j1.8.0.les%3B..0.0...1c.1.LQ4BpUFSmJE&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.41524429,d.d2k&fp=a00b3466edb4f1d5&biw=1366&bih=567&safe=active

Lenke til kommentar

Enig i det -Sindre skriver, jobb mest mulig før du reiser. Husk det at å ha en blogg med flere følgere ikke altid er like enkelt. Du skal ha en del bra innhold, i tilleg til at bilder som skal selges må og ha en viss kvalitet. Det finnes mange nettsider der du kan registerere deg og legge ut bildene for salg. Men ville absolutt ikke satset på at du får solgt masse bilder, du må ha en backup plan.

 

Work and travel er en ganske genial akkuart der.

 

Jeg ville reist innom et reisebyrå som kan rådgive deg videre, slik at du er 100% sikker på at du faktisk får en jobb. Noen land er enklere å få jobb i en andre, så det er veldig viktig å ha noen kroner i baklomma om du eventuelt ikke finner en jobb.

Lenke til kommentar

Er ganske få land utafor europa man kan jobbe i uten og ha arbeids visum..

 

Var i australia og new zealand nylig. Møtte.mange backpackere på work holiday visa i begge landene. Alle klagde på at det var veldig vanskelig og få seg jobb for tiden. Og de jeg møtte i sydney hadde under minste lønn.

Lenke til kommentar

Er ganske få land utafor europa man kan jobbe i uten og ha arbeids visum..

Var i australia og new zealand nylig. Møtte.mange backpackere på work holiday visa i begge landene. Alle klagde på at det var veldig vanskelig og få seg jobb for tiden. Og de jeg møtte i sydney hadde under minste lønn.

Enig i det -Sindre skriver, jobb mest mulig før du reiser. Husk det at å ha en blogg med flere følgere ikke altid er like enkelt. Du skal ha en del bra innhold, i tilleg til at bilder som skal selges må og ha en viss kvalitet. Det finnes mange nettsider der du kan registerere deg og legge ut bildene for salg. Men ville absolutt ikke satset på at du får solgt masse bilder, du må ha en backup plan.

Work and travel er en ganske genial akkuart der.

Jeg ville reist innom et reisebyrå som kan rådgive deg videre, slik at du er 100% sikker på at du faktisk får en jobb. Noen land er enklere å få jobb i en andre, så det er veldig viktig å ha noen kroner i baklomma om du eventuelt ikke finner en jobb.

Med tanke på ekstrem ledighet i store deler av verden, skal du nok slite mye med å skaffe deg en jobb hvis du ikke har noen kvalifikasjoner. Småjobber som plenklipping, gitarspilling, sjonglering osv. er nok mulig, men hvor mye du tjener på det er en annen sak. Ville heller jobbet en del ekstra frem til du drar.

En del av opplevelsen jeg er ute etter er å måtte arbeide for å klare meg mens jeg reiser, men selvfølgelig med greie levevilkår på reisen. Burde kanskje spare opp litt penger, men ikke for mye heller. Takk for svar! :) :) Endret av Halfsack
Lenke til kommentar

Som Euklid sier. Å jobbe samtidig som man reiser er en dårlig idé med få unntak. Om man kan jobbe med noe som er gøy, kan det være verdt det, men lønnen vil alltid være dritt. En greit betalt jobb i Norge som ikke krever utdannelse, betaler fort 170-180 kr i timen. Om man da har en dag med en del overtid, har man tjent en hel ukelønn med kiwiplukking. Så fremfor å jobbe en hel måned når du helst skulle feriert, kunne du jobbet ei uke med overtid i Norge. Enkel avgjørelse for meg i alle fall.

Lenke til kommentar

Jeg bodde i Canada et år, og ble kjent med en svenske som drev med noe sånt som jeg klarte å sy sammen til søkemotoroptimalisering; han fikk et oppdrag av et firma som ville reklamere seg ved at folk som søkte på de og de tinga, så var det hans oppgave å få så mange som mulig til å gå inn på deres hjemmeside.

Det virka helt genialt, for han var ute på dagstid og gjorde alt det morsomme vi andre fikk gjort, og når han hadde litt dødtid tok han bare noen timer på jobben med svensk lønn.

 

Litt forutsetninger for noe slikt, mulig man må kunne endel om det, en utdannelse innen markedsføring eller noe liknende, og selvfølgelig en laptop og internettforbindelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...