Gå til innhold

a-Jays One+ gir ikke lyd fra ZTE Blade III


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en ZTE Blade III som jeg har kjøpt et a-Jays One+ headset til for å høre på musikk, samt bruke som headset for samtaler. Men det er tydeligvis et lite problem med kompatibiliteten mellom disse to. Headseten fungerer utmerket på min PC, iPad osv, men på telefonen får jeg bare forvrengt lyd. Jeg forsøkte å bruke en liten 3.5mm jack forlenger mellom headset og telefon og kan med denne høre på musikk fra telefonen uten at lyden er forvrengt, men mikrofonen fungerer ikke.

 

Jeg har lest litt rundt på nettet og funnet ut at det muligens har noe med mikrofonen og knappen på headsetet som gjør at det ikke leveres nok strøm til headsetet fra telefonen.

 

Jeg tok en råsjanse og bestile en slik: http://www.ebay.com/...984.m1497.l2649 , i håp om at denne ville ta med mikrofonen, men det fungerte ikke noe bedre.

 

Vet noen om en måte å fikse dette på? Det er utrolig irriterende å måtte trekke ut headsetet for å snakke i telefonen hver gang noen ringer.

 

Christian_

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ang proppene kan det være så enkelt at telefonen ikke støtter settet. Flere merker, blant annet Sony Ericsson, støtter veldig få uoriginale sett som har mikrofon.

 

Om starten kan komme av mye rart. Ville tatt en hard reset først for å utelukke softwarefeil. Kan være en app som krasjer i bakgrunnen.

Lenke til kommentar

Ja, men dette er en ZTE-telefon. Hvilke uoriginale sett kan det vare snakk om? a-Jays er jo også relativt "orginalt" i og med at ZTE ikke har noen egne headset.

 

Jeg oppdaterte nettopp telefonen, så kan se om det bedrer seg. Jeg har kjørt hard reset tidligere og da ble det bedre i en liten periode før det kom tilbake igjen, så er nok en app som klusser. Finnes det noen form for logg hvor jeg kan se hva som har krasjet?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hørres merkelig ut at headsettet ikke skal fungere. Du kjører tross alt android og skal da være kompatibel med alle headett med mic.

 

Har du mulighet for å teste et annet headsett med mic for å se om det er samme problem ? eventuelt teste ajays i en annen sin smartphone for å se om det er samme problem der.

 

Jeg selv har heartbeat by d.dre øreplugger. Disse fungerer i alle mine gamle HTC telefoner samt hos samsung brukere og sony .. skulle ikke tro at ajays headsett leverer noen annen form for standard oppsett på sine headsett

Lenke til kommentar

De fungerer fint på HTC Desire. På min gamle SE Xperia Mini fungerer de ikke, den registrerer ikke en gang at de er koblet til..

 

Jeg har ikke noe annet headset for øyeblikket, men skal benytte muligheten til å teste dersom den dukker opp.

 

Jeg finner ikke noe informasjon fra ZTE eller a-Jays om kompatibilitet mellom headset og telefon, så syntes dette er veldig rart..

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte et nytt headset med mikrofon av merket Skullcandy, og det fungerte ikke det heller. Så det er tydeligvis et problem med telefonen for begge headsetene fungerer fint på andre enheter.

 

Så da er spørsmålet om dette egentlig er et softwareproblem eller et hardwareproblem. Jeg har forsøkt alt av apper, og oppdateringer uten at det har ført til noen endringer. Jeg begynner snart å tro at telefonen rett og slett ikke kan brukes med et headset som har mikrofon..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...