Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett problem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et irriterende problem med internett. Internett slutter å fungere etter noen timer hvis jeg er logget inn i windows. Hvis jeg logger på windows å lar PCen stå på i noen timer, å så prøver å logge på internett, så logger den på, men ingenting fungerer. Internet explorer finner ingenting, MSN vil ikke logge på, mIRC vil ikke koble til noen servere, det er akkurta som om internett ikke er logget på...men den er det. :shrug:

Å av og til, mens jeg f.eks. sitter å surfer på internett, så slutter den å fungere, internet explorer vil ikke finne noe, men jeg er fortsatt logget på MSN, jeg kan se hvem som er logget på å alt sånn, men jeg kan ikke sende meldinger, og mIRC fungerer helt som vanlig, bortsett fra at jeg kan ikke koble til noen servere...og hvis jeg faller ut, kan jeg ikke koble til serveren igjen. Det nytter ikke å koble fra internett for så å koble til igjen, men det virker når jeg logger av å logger på igjen i windows. Det hjelper til og med hvis jeg trykker "bytt bruker" for så å velge samme bruker igjen. Hva er galt? Hva kan jeg gjøre? :shrug:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags Windows har du? XP?

Jeg har nesten samme problemet, bare med Linux. Men da er det slikt at den stopper å dele internett. Og dette er pga en litt defekt nettverkskort tror jeg. (skal byttes ut).

Har du prøvd å formatere, og installere windwos på nytt?

Når internett slutter å funke, prøv dette:

Start -> Kjør -> cmd -> ipconfig /renew

Dette gjør at du får tildelt ny IP.. Kan hende at det er noe kødd der..

Skrevet

ny ip adresse? jeg har prøvd dette flere ganger jeg men jeg for aldri noen annen ip bare den som jeg hadde før. hmmm, merkelig.

ville kanskje ha formatert å installerte greiene på nytt ja.

Skrevet

*weee* fant ut hva det var. Som jeg trodde, var det et program som gjorde det. Prøvde å avslutte en fil som het msbb.exe, og da funket internett igjen :D:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...